رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: مخاطبان اصلی کانونهای فرهنگی هنری مساجد نسل جوان هستند و مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب نیز جوانان هستند پس نتیجه می گیریم که نقش این کانونها در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم و حساس است.

نقش برجسته  کانون های فرهنگی مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام اکبر فرجام روز یکشنبه در همایش مسجد و بصیرت افزایی در گام دوم انقلاب که در شهرستان مرزی تایباد برگزار شد افزود: جوانان عضو کانونهای فرهنگی، هنری مساجد از فرصتهای گرانبها در راستای ارتقای بصیرت و نشر ارزشهای دینی و اسلامی نهایت بهره را ببرند و از تجربیات کسب شده در جهت ارتقای برنامه های فرهنگی و با هدف پیاده سازی آنها در سطح جامعه استفاده کنند.

وی ادامه داد: در واقع پایگاه مردمی مسجد نقش تعیین کننده ای در فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نوجوانان، جوانان در فعال نگه داشتن و افزایش تاثیرگذاری آنها بر زندگی مردم داشته است.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه‌ فعالیت‌های اجتماعی است و اگر این حصار و خاکریز فرهنگی نباشد همه چیز از دست می رود. نقش محوری مسجد بر کسی پوشیده نیست و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد نیز یکی از ارکانهایی است که موجب تقویت مسجد می ‌شود.
فرجام افزود: این تقویت در سایه همراهی و همبستگی بین امام جماعت و کانون‌ها با یکدیگر در گسترش فعالیتهای فرهنگی نیز بسیار موثر است.

وی ادامه داد: برای تبیین و اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب که منجر به تمدن نوین اسلامی می شود شیعه و سنی فرقی با هم ندارند بلکه همه اقشار جامعه مخاطب آن هستند که بایستی با روحیه انقلابی و جهادی وارد صحنه و میدان شوند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: علما و روحانیت به خاطر موقعیت و جایگاهی که در صف مقدم تبیین و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب دارند باید به دور از تعصبات قومی و مذهبی وارد صحنه شوند و امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران علمای شیعه و اهل سنت، آزادانه و بدون محدودیت به فعالیتهای دینی و مذهبی خود می پردازنند.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.