معاون عمرانی استانداری تهرانt جزئیات دومین جلسه بررسی انتشار بوی نامطبوع تهران را تشریح کرد

متهمان اصلی انتشار بوی نامطبوع در تهران مشخص شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استانداری تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه بررسی منابع انتشار بوی نامطبوع در تهران اظهار داشت: هفته گذشته نیز جلسه‌ای با این موضوع برگزار شد و هر یک از دستگاه‌های اجرایی گزارش عملکردی ارائه دادند.

وی گفت: مقرر شده بود سه دستگاه شهرداری تهران، آب و فاضلاب و سازمان محیط زیست بررسی‌های لازم را انجام دهند و در این جلسه گزارشی درباره منبع انتشار بوی نامطبوع ارائه دهند.

معاون عمرانی استانداری تهران افزود: شهرداری تهران گزارشی از میزان استشمام این بو توسط شهروندان که با سامانه‌های شهرداری تماس گرفته بودند ارائه داد که مشخص شد در ناحیه نواب و چمران بیشترین تماس‌ها را برای انتشار بو گرفتند.

وی گفت: شهرداری تهران تیم‌هایی را برای بررسی منبع انتشار بو مشخص کرده بود و مشخص شد که پدیده اینورژن و یا وارونگی هوا و همین‌طور رطوبت رابطه معناداری با انتشار بوی نامطبوع در تهران ندارد.

تقی‌زاده اظهار داشت: سوخت مازوت که توسط بعضی از کارخانجات استفاده می‌شد هم مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این کارخانجات از گاز استفاده کنند و وزیر نفت هم قول‌های مساعدی در این خصوص داده است.

وی یادآور شد: شهرداری تهران در جلسه امروز فرصتی خواست که طی یک هفته آینده مطالعات دقیق‌تری درباره انتشار بوی نامطبوع در تهران انجام دهد و اطلاعات تکمیلی را در جلسه آینده ارائه دهد. شرکت آب و فاضلاب تهران هم گزارشی در این جلسه ارائه داد و اعلام کرد که شبکه آب و فاضلاب ماندگی آب که موجب ایجاد گازهای متصاعد شود ندارد و بیشتر تجمع فاضلاب در سمت شرق تهران است.

معاون عمرانی استانداری تهران گفت:‌ شهرداری تهران 80 نقطه که محل تجمع فاضلاب و یا انفصال فاضلاب شهری بوده است را شناسایی کرده و مقرر شد آبفا این نقاط را مورد بررسی قرار دهد و گزارش آن را در جلسه هفته آینده ارائه خواهد داد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: محیط زیست مقرر شد طی یک فراخوانی با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌ها قراردادی منعقد کند تا کارهای علمی در خصوص شناسایی بی نامطبوع ایجاد شود.

وی افزود: مقرر شد تا نتیجه نهایی انتشار بوی نامطبوع تهران هر هفته این جلسات برگزار شود و دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش خود را اعلام کنند.

معاون عمرانی استانداری تهران گفت:‌همچنان آرادکو و صنایع دامی و همین‌طور آبفا از عمده‌ دلایل انتشار بوی نامطبوع تهران هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    مرغداری ها در ایجاد بو نقش بسیار بزرگی دارند!