رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی در استان الانبار را محکوم و آن را نقض حاکمیت عراق تلقی کردند.

برهم صالح:  تجاوز آمریکا، نقض حاکمیت عراق تلقی می‌شود

قدس آنلاین؛ به نقل از السومریه‌نیوز، «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق یکشنبه شب در واکنش به حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های حشد الشعبی در شهر «القائم» استان الانبار (غرب عراق) اعلام کرد، بمباران یکی از مواضع حشد الشعبی توسط آمریکا بر خلاف توافقات با آمریکا بوده و برای عراق مضر است.

صالح با تأکید بر این‌که «این بمباران غیرقابل قبول است»، «تجاوز آمریکا» را محکوم و خاطرنشان کرد که این حمله «نقض حاکمیت عراق» تلقی می‌شود.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق نیز در واکنش به این بمباران آمریکا، به «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا پیام داد که به مواضع حشد الشعبی را به شدت رد می‌کند.

عبدالمهدی تأکید کرده است: «ما قبلا نیز مخالفت‌مان با هر اقدام یک‌طرفه علیه نیروهای ائتلاف یا هر نیروی دیگری داخل عراق را تأکید کرده‌ایم. ما بمباران مواضع حشد الشعبی را نقض حاکمیت عراق و تنشی خطرناک تلقی می‌کنیم که امنیت عراق و منطقه را تهدید می‌کند.»

طبق این گزارش، شب گذشته چند پهپاد ناشناس مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد الشعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) را بمباران کردند.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد الشعبی، یکشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ وابسته به حشد الشعبی در شهر القائم در استان الانبار به ۱۹ شهید و ۳۵ مجروح افزایش یافته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز بلافاصله پس از انجام این حمله، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع حشد الشعبی در نزدیکی شهر القائم را هدف حمله هوایی قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.