با ادامه آتش‌سوزی در استرالیا، مقامات این کشور درباره گسترش آن هشدار دادند.

آتش در استرالیا همچنان زبانه می‌کشد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها کانون آتش هم‌اکنون در سراسر استرالیا فعال است. روز یکشنبه از بیش از ۳۰ هزار نفر خواسته شد منطقه گردشگری گیپسلند شرقی در ایالت ویکتوریا را تخلیه کنند. مقامات استرالیا نگرانند با افزایش دمای هوا و وزش باد شدید سه آتش‌سوزی بزرگ شکل بگیرد که می‌تواند موجب مسدود شدن تردد در آخرین محور مواصلاتی شود که هنوز باز است.

اندرو کریپس، کمیسر مسئول مدیریت فوریت‌ها در این ایالت، تاکید کرد ساکنان و مسافران در این منطقه با خطر گرفتار شدن رو به رو هستند. بنابر اعلام  او، برای خروج از منطقه بسیار دیر است و دستگاه‌های خدماتی وی امکان امدادرسانی ندارند.

ایالت همسایه استرالیای جنوبی هم وضع آب و هوایی مستعدی برای آتش‌سوزی در برخی مناطق دارد. دمای هوا بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد است و با وزش باد شدید همراه است.

از دیدگاه برنتون ادن، یکی از مقامات آتش‌نشانی، این ایالت روز دوشنبه روزی بسیار خطرناک خواهد بود.

شرایط آب و هوایی همچنین قرار است طی دو روز آینده در ایالت نیو ساوت ولز که همچنان صد کانون آتش‌سوزی فعال دارد که بیش از ۴۰ مورد آن مهار نشده است وخیم‌تر شود.

آتش‌سوزی در اراضی جنگلی در استرالیا بسیار مرسوم است، اما در سال جاری این آتش‌سوزی‌ها پیش از موعد و بسیار شدیدتر بود. آتش‌سوزی‌ها از ماه سپتامبر , ۱۰ کشته برجای گذاشت و بیش از یک هزار خانه را تخریب کرد. بیش از ۳ میلیون هکتار زمین نیز در آتش سوختند که مساحتی برابر با کشور بلژیک است.

پژوهشگران شدت آتش‌سوزی‌ها را ناشی از بارندگی‌های کم، گرمای بی‌سابقه و وزش باد شدید می‌دانند. بسیاری نیز معتقدند گرم شدن آب و هوا به شدت آتش‌سوزی دامن میزند.

اسکات موریسون، نخست وزیر محفاظه‌کار استرالیا، با تاخیر ارتباط میان آتش سوزی‌ها و تغییرات آب و هوایی را تایید کرد، اما بازنگری در سیاست خود را که به نفع صنعت معدن زغال سنگ است رد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.