مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ایران اسلامی نیازمند نمایندگان مجلس و مدیران توانمند بوده و اگر مجلسی کارآمد یا ناکارآمد شود نتیجه عملکرد مردم است.

مجلس کارآمد و ناکارآمد نتیجه عملکرد مردم است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام برهان باقری  در مراسم گرامیداشت ۹ دی در مسجد جامع امام خمینی(ره) قوچان با تأکید بر اینکه مردم در این روز ولایتمداری خود را به جهانیان نشان دادند، اظهار کرد: فتنه‌ای در سال ۸۸ بعد از انتخابات به‌وجود آمد که دشمن از ماه‌ها قبل آن را طراحی و سرمایه‌گذاری کرده بود اما مردم در ۹ دی نشان دادند که حرف آخر را آن‌ها می‌زنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) با یادآوری این موضوع که دشمن طرح انقلاب‌های رنگین را در کشورهای دیگر پیاده کرده بود و می‌خواست با سرمایه‌گذاری این پروژه را نیز در ایران به انجام برساند، افزود: فتنه‌ای با رمز تقلب ایجاد کرد اما مسئله انتخابات نبود بلکه با گراهای داده‌ شده زمینه‌سازی برای براندازی نظام را در ذهن داشتند.

وی با بیان اینکه فتنه در قرآن کریم دارای معانی و مفاهیم متعددی بوده و از آن به‌عنوان امتحان و آزمایش یاد می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از تبعیت و پیروی از امام و انقلاب حرف می‌زدند اما به‌مرورزمان تغییر مسیر داده و در این امتحان مردود شدند.

باقری با تأکید بر اینکه در طول انقلاب هر جا مردم حضور پیدا کردند فتنه‌های بزرگ حل شد، بیان کرد: فتنه ۹۸ هم کم فتنه‌ای نبود زیرا دشمن باز به‌دنبال براندازی نظام اسلامی بود و حتی مراحل آن را طراحی کرده بود اما حضور مردم نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: دشمن به دنبال آن بود که پس از اعلام نرخ جدید بنزین مردم اعتراض کنند، سپس رهبری وارد شده و علیه این مسئله موضع بگیرد و بعدازآن دوقطبی در جامعه ایجاد شود یعنی عده‌ای در حمایت از رهبری و عده‌ای در حمایت از دولت باهم درگیر شوند اما تدابیر رهبر معظم انقلاب باز نقشه‌های دشمن را برهم ریخت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی به توصیه‌ها و فرمان‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ندارند درصورتی‌که هر جا به این فرمان‌ها و سخنان توجه شده پیشرفت برای کشور و نظام به وجود آمده است، بیان کرد: امروز به برکت اینکه نیروهای نظامی و سپاه تحت فرمان‌ها رهبری قرار دارند با صبر و مقاومت توانسته‌اند دشمن را به عقب‌نشینی وادار کنند.

باقری شرط ورود به تمدن بزرگ اسلامی و رسیدن به ظهور ولی‌عصر(عج) را خودکفایی در ابعاد نظامی و اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: باید برای مقابله با گرانی‌ها راهکار ایجاد کرد نه اینکه به اروپا و دشمنان توجه داشت زیرا آن‌ها اگر ضربه‌ای وارد نکنند، کمک نمی‌کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب راهکار این مسئله است، ادامه داد: اگر دولت و مجلس به توصیه‌های رهبری توجه داشته باشند هم مشکل خود را حل می‌کنند هم مشکلات جامعه حل خواهد شد و اقتصاد قوی زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی و معادن بوده اما به‌درستی از آن‌ها استفاده‌ نشده است، اظهار کرد: توجه به این پتانسیل‌ها نیازمند نمایندگان مجلس و مدیران توانمند بوده و اگر مجلسی کارآمد یا ناکارآمد باشد نتیجه عملکرد مردم است.

باقری تصریح کرد: مردم در خنثی کردن فتنه‌ها موفق بودند پس در عرصه انتخابات نیز باید خوب عمل کنند و نمایندگانی را به مجلس بفرستند که مشکلات کردم را حل نمایند، باید کسانی به مجلس فرستاده شوند که تقوا داشته و در چارچوب قوانین حرکت کنند و مجلس قدم اول بعد از بیانیه گام دوم انقلاب است.

مسئوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه مجلس می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و از قدرت نظارتی خود استفاده کند، افزود: باید کسانی وارد مجلس شوند که قوی‌ترین و توانمندترین افراد باشند و اگر نماینده خوب فرستاده شود به گره‌گشایی مردم کمک شده است.

وی با بیان اینکه در رأی دادن نباید بر اساس قوم و قبیله‌ای بودن نماینده را انتخاب کرد زیرا مجلس محلی برای حل کردن مشکلات کلان است و قرار نیست مشکل یک قوم یا اطرافیان یک نماینده را حل کرد، افزود: باید نماینده طرح و لوایحی بدهد که در آن مشکلات همه مردم حل شود و کسی به مجلس فرستاده شود که سقف همه معیارها را داشته باشد.

باقری با یادآوری اینکه دشمن در مسئله انتخابات نیز به‌دنبال فتنه‌انگیزی بوده و می‌خواهد مردم به کسی رأی بدهند که توانمند نباشد تا مشکلات مردم راحل نکند و مجلسی ناکارآمد روی کار بیاید، بیان کرد: نماینده مجلس باید جوان باشد زیرا افرادی که دچار پیری می‌شوند ملاحظه‌کار شده و از دشمن می‌ترسند اما جوان دلش نلرزیده و محکم است.

مسئوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) مؤمن بودن، متعهد بودن به ذات اقدس الهی و ولی‌فقیه و اطاعت از رهبری را از معیارهای یک نماینده دانست و اضافه کرد: نماینده مجلس قرار نیست هر چیزی از دولت می‌آید تصویب کند بلکه باید ببیند به درد مردم می‌خورد بعد آن را تصویب کند زیرا نماینده، وکیل مردم است نه دولت.

وی با اشاره به اینکه برای حل شدن مشکلات و اینکه شاهد فتنه‌ای دیگر نباشیم نباید معیارها را در انتخاب نماینده مدنظر قرار بدهیم، تصریح کرد: نماینده باید بتواند اگر طرح و لایحه‌ای آمد نسبت به آن اظهارنظر کند و بفهمد که آن مسئله به نفع مردم و نظام است یا نه.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.