در حالی که برخی رسانه‌های غربی از موافقت شورای رهبری طالبان با آتش‌بس خبر می‌دهند سخنگوی دفتر سیاسی طالبان این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

 واکنش دفتر سیاسی طالبان به آتش‌بس: رسانه‌ها گزارش‌های عاری از حقیقت منتشر می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رسانه آمریکایی «آسوشیتدپرس» به نقل از منابع نوشت که شورای رهبری طالبان با اعلام آتش‌بس موقت و 10 روزه موافقت کرده است.

براساس این گزارش 4 نفر از اعضای تیم مذاکره‌کننده طالبان به مدت یک هفته با شورای رهبری این گروه دیدار کردند و پس از توافق برای اعلام آتش‌بس روز گذشته به قطر بازگشتند.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اما گزارش‌ها درباره قبول آتش‌بس توسط این گروه را رد کرد.

سخنگوی طالبان با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بعضی رسانه‌ها براساس شنیده‌ها گزارش‌های خود را منتشر می‌کنند که عاری از حقیقت می‌باشد.

شاهین افزود: اگر چیزی باشد ما حتماً با مردم و رسانه‌ها شریک می‌سازیم؛ رسانه‌ها از انتشار گزارش‌هایی غیر تایید شده خودداری کنند.

دو روز پیش نیز «وال‌استریت ژورنال» گزارش داده بود که شورای رهبری طالبان در کویته به عنوان بخشی از توافق صلح موافق آتش‌بس است و از این رو طالبان با آتش‌بس یک هفته‌ای توافق کرده است.

منابع نزدیک به طالبان اما اعلام کردند که آمریکایی‌ها در مذاکرات قطر درباره آتش‌بس گفت‌وگو نمی‌کنند اما گفت‌وگوها درباره چگونگی کاهش حملات ادامه دارد.

این منبع ضمن رد توافق طالبان با آمریکایی‌ها جهت برقراری آتش‌بس یک ماهه ادامه داد که در روزهای منتهی به توافق سطح خشونت‌ها کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.