دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: این استان تاکنون ۳۷۱ شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم این نظام کرده تا از به دام افتادن جوانان در این بلای خانمان‌سوز جلوگیری کند.

خراسان رضوی ۳۷۱ شهید مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین صالحی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی در همایش تشکیل کانون «یاری‌گران ملی زندگی» که برای اولین بار در شهرستان‌های مرزی در تایباد راه‌اندازی شد، اظهار کرد: سالانه بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان صرف مصرف و درمان بیماری‌های ناشی از سیگار و مواد مخدر می‌شود و این در صورتی است که علاوه بر صرف هزینه‌های هنگفت در این رابطه خون‌های زیادی برای مقابله با مواد مخدر ریخته شده است و این موضوع قابل جبران نیست، از این رو مبارزه و پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز در اولویت قرار دارد و وظیفه همگانی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: کاهش قیمت مواد مخدر صنعتی نسبت به مواد مخدر سنتی توطئه دشمنان است، زیرا اعتیاد به این بلای خانمان‌سوز راهی مناسب برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود. اعتیاد به مواد مخدر یک آسیب اجتماعی جدی محسوب می‌شود و بدتر از آن رغبت به مصرف مواد مخدر صنعتی، طراحی دشمنان این نظام برای ضربه زدن به آن است.

صالحی بیان کرد: اعتیاد منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، بیکاری، سرقت، قتل و... می‌شود، از این رو دشمنان با ترویج مصرف مواد مخدر صنعتی سعی در نابودی جوانان دارند تا بدین وسیله پایه‌های نظام را سست کنند.

وی مطرح کرد: مصرف مواد مخدر سنتی مشکلات عدیده‌ای دارد، اما مواد مخدر صنعتی به مراتب دردناک‌تر از آن است، جامعه‌ای که نیروهای جوان آن به سمت این بلای خانمانسوز گرایش داشته باشد، بی‌شک توان تولید و کارآفرینی را نخواهد داشت و همین امر دولت را به یک کشور وابسته تبدیل می‌کند و این امر همان چیزی است که دشمن به‌دنبال آن است.

ارتقای امکانات ورزشی؛ راهی برای جلوگیری از اعتیاد

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر امکانات ورزشی و فرهنگی در مناطق مرزی و محروم تأمین شود، می‌توان از نیروی جوانان در تولید و کارآفرینی استفاده کرد، حق‌الکشف‌ مواد مخدر باید در این راستا به شهرستان‌های مرزی تعلق گیرد تا زمینه‌های مقابله به راحتی فراهم شود.

وی افزود: امروز مرزبانان ما در نقاط صفر مرزی همچون گذشته با ادوات ابتدایی گشت‌زنی می‌کنند و این موضوع خطری جدی برای آنان محسوب می‌شود از درآمدی که بابت حق‌الکشف مواد مخدر به دست می‌آید باید امکانات به روز در مرزبانی تأمین شود، مرزبانان جان خود را در راه مبارزه با مواد مخدر به خطر می‌اندازند تا از ورود این مواد افیونی به کشور از طریق مرزها جلوگیری کنند.

کانون یاری‌گران ملی زندگی در تایباد راه‌اندازی شد

در ادامه این همایش، محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد گفت: کانون یاری‌گران ملی زندگی با هدف پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر برای اولین بار در شهرستان‌های مرزی در تایباد با حضور نمایندگان ۳۷ گروه اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی از دستگاه‌های دولتی و خصوصی تشکیل شده است.

وی مطرح کرد: این کانون با هدف آموزش راهکارهای پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر تشکیل شده و از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای پیشبرد این هدف به‌کارگیری شده است.

وی افزود: اگر مشکل اشتغال در جامعه برطرف شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد از بین خواهد رفت از این رو اولین و مهم‌ترین گام برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و عاری از اعتیاد فراهم کردن فرصت‌های شغلی است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: تایباد با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر نیاز بیشتری به فرهنگ‌سازی راه‌های مقابله با مواد مخدر دارد و برای اجرای این طرح تمامی نهادهای اجرایی و مردمی باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

یادآور می‌شود، در زمان برگزاری همایش تشکیل کانون یاری‌گران ملی زندگی که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، روحانیان، فرماندهان انتظامی و مرزبانی، اعضای شورای اداری و نمایندگان مردمی در سالن پیامبر اعظم (ص) فرمانداری تایباد برگزار شد لوگوی این کانون توسط مهدی فاطمی نقاش و هنرمند تایبادی طراحی و پرده‌برداری شد.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.