رئیس شورای اجرایی حزب‌الله و معاون وی اعلام کردند، با توجه به وضعیت بحرانی فعلی لبنان دولت جدید هر چه سریعتر باید تشکیل شود و عده‌ای باید از سنگ‌اندازی در این مسیر دست بردارند.

مقامات حزب‌الله بر لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان تأکید کردند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد، لبنان در ماه‌های اخیر وارد مرحله خطرناکی شده که وضعیت مالی، اقتصادی و معیشتی را را به شکل بی‌سابقه‌ای هدف گرفته به همین دلیل امروز نیازمند راه‌حلی جدی برای حل وضعیت کنونی است.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، صفی‌الدین ادامه داد، انتظار می‌رود در تشکیل دولت نجات تسریع شود و همه باید درک کنند، سنگ‌اندازی در مسیر تشکیل دولت به مثابه ضربه‌ای کاری به اقتصاد است؛ مرحله فعلی مرحله چالش‌ها نیست بلکه مرحله مسؤولیت مشترک برای نجات کشور است.

وی تصریح کرد، لبنان از بحران‌های بزرگ و خطرناک در رنج است و برخی نباید از کار سیاسی برای به دست آوردن دستاورد به نفع خود استفاده کنند. هر کسی می‌تواند احساسات طایفه‌ای را شعله‌ور کند و این کار نیاز به شجاعت ندارد؛ شجاعت آن است که مواضع سیاسی در سطح خطرناک‌ بودن مرحله فعلی باشد.

«علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله هم اعلام کرد، مرحله فعلی لبنان تشکیل هر چه زودتر دولت را می‌طلبد و تأخیر در این روند جایز نیست.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، دعموش ادامه داد، «حسان دیاب» نخست‌وزیر مکلف تلاش‌های زیادی را برای تشکیل دولت انجام می‌دهد و دستش را به سوی همه دراز کرده است؛ طرف‌های سیاسی هم باید به وی در تسهیل مأموریتش کمک و با او همکاری کنند.

وی تصریح کرد، طرف‌های سیاسی، دیاب را به عنوان شخصیتی مستقل برای نخست‌وزیری انتخاب کردند و او نخست‌وزیر نشد گر پس از آنکه تمام تلاش‌های برای اقناع «سعد الحریری» به نخست‌وزیری دوباره شکست خورد.

شیخ دعموش سپس گفت، حزب‌الله از حسان دیاب حمایت می‌کند اما طرف‌های دیگری هستند که تلاش دارند در مسیر وی سنگ‌اندازی و مأموریت او را با شکست مواجه کنند.

وی در پایان اعلام کرد، امروز باید منافع لبنان مافوق هر چیزی در نظر گرفته شود و جلوی غرق شدن کشور در آشوب و خلأ سیاسی گرفته شود.

اعتراضات لبنان از بیست و پنجم مهرماه در اعتراض به وضعیت اقتصادی کلید خورد؛ سعد الحریری در هفتم آبان ماه استعفا داد و حسان دیاب در بیست و هشتم آذرماه مأمور به تشکیل دولت جدید شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.