معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: ۳۰ درصد راههای استان نیاز به روکش آسفالت دارد.

 ۳۰ درصد راههای خراسان رضوی نیاز به روکش آسفالت دارد

مهندس علیرضا خجسته در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:  اگر بخواهیم تمامی راههای استان به یک  شرایط ایده ال برسد نیاز به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار  است درصورتی که اعتبارات تخصیصی به این اداره کل در تمامی حوزه ها ۳۰ میلیارد تومان است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی عنوان کرد: به خاطر کمبود اعتبارات  فقط بحث لکه گیری و آسفالت حفاظتی سرلوحه کار  این اداره کل است.

وی اظهار داشت: از اعتباراتی که به حوزه راهها اختصاص یافته است هنوز  ۳۵ درصد آن  تخصیص پیدا کرده است. . وی افزود: کار در حوزه راهها طوری است که نباید منتظر اعتبارات بود و باید با مدیریت کردن نسبت به مشکلات اقدام کرد.

وی بیان کرد: درحال حاضر بیش از ۸۰ میلیارد تومان در حوزه روکش آسفالت و ایمنی راهها به پیمانکاران بدهکار هستیم .

وی تعداد نقاط  حادثه خیز راههای استان را ۱۴۷ مورد اعلام کرد و گفت: ازاین تعداد ۶۰  نقطه آن پرحادثه و ۸۷ نقطه آن نقاط دارای تصادف  است که ۲۰ نقطه آن ۱۰۰ درصد برطرف شده است و برنامه داریم تاپایان امسال ۲۰ نقطه دیگر را  رفع کنیم.

 وی اظهارداشت: درتمامی این ۱۴۷ نقطه  آشکارسازی و علائم  هشدار دهنده نصب شده است ولی نیاز است که  برای پیشگیری از وقوع تصادف  رفع شود که به مروز زمان با توجه به اعتبارات اقدام می شود.

 خجسته افزود: خوشبختانه شهرستان بردسکن در حوزه آسفالت راههای روستایی از شاخص خوبی برخوردار است به طوری که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار بخش شهرآباد و مرکزی این شهرستان به جز یک روستا  از راه آسفالته برخوردار می باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی تصریح کرد: باید هر سال حداقل ۳ تا ۵ درصد هزینه های ساخت  هر راه  را برای حفظ و نگهداری آن صرف کرد که در استان خراسان رضوی با توجه به ارزش راهها حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است ولی اعتبار تخصیصی به این حوزه کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

 خجسته خسارات  وارده ناشی از  سیل فروردین ماه به حوزه راههای استان را ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:اعتبار تخصیصی به این خسارات ها ۱۵ میلیارد تومان بود که الحمدالله با اقدامات انجام شده  بیش از ۷۰ درصد ابنیه فنی راهها  و پل ها تعمیر و احداث شد.

 وی اظهارداشت: بیشترین روکش آسفالت ناشی از سیل استان  به شهرستان بردسکن اختصاص داده شد.

وی از انعقاد قرارداد با پیمانکار برای عملیات اجرایی روکش آسفالت محور بردسکن به سبزوار (حوزه استحفاظی بردسکن) خبرداد و گفت:  پیمانکار تجهیز کارگاه کرده است و بخشی از کار را انجام داده است که توجه به شرایط آب و هوایی تاپایان امسال روکش آسفالت این محور به اتمام می رسد.

 وی این خبر را هم داد که از ابتدای سال آینده  احداث راههای روستایی فاقد آسفالت بالای ۲۵ خانوار به اداره کل راهداری  واگذار می شود که امید است بتوانیم در سال آینده با توجه به تخصیص اعتبارات  راههای روستایی فاقد آسفالت استان را از نعمت آسفالت برخوردار کنیم.

خجسته  به طرح ملی  ابرار که توسط رئیس جمهور کلید خورد اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف  آسفالت راههای روستایی است که  در کشور  ۲ هزار کیلومتر  تحت پوشش این طرح قرار می گیرد که سهم استان خراسان رضوی  ۱۳۰ کیلومتر است.
وی در خصوص طرح راهداری زمستانی سال جاری گفت: امسال با توجه به شروع شدن فصل سرما، طرح راهداری زمستانی با به خدمت گرفتن ۷۶۰ نفر در قالب ۷۶ اکیپ راهداری و تجهیز به  ۵۵۰ خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در استان خراسان رضوی از نیمه آذرماه شروع شده و طبق برنامه تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد ‌داشت.

وی در خصوص گردنه‌ها و جاده‌های برف‌گیر استان گفت: استان خراسان رضوی به دلیل تنوع آب و هوایی دارای جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر زیادی است بطوریکه در راههای بین شهری دارای ۵۱ گردنه بطول ۵۴۵ کیلومتر و در راههای روستایی ۱۷۲ گردنه بطول ۵۷۴ کیلومتر وجود دارد .

علیرضا خجسته با اشاره به لزوم پاشیدن شن و نمک در طول محورهای سردسیر استان و بخصوص در گردنه ها افزود: شن و نمک لازم در ۳۳ راهدارخانه  استان  ذخیره  است.

خجسته گفت: از مردم و رانندگان تقاضا داریم تا در سفرهای زمستانی و هنگام عبور از مسیرها و گردنه های برفگیر حتماً وسایل ایمنی و گرمایشی را همراه خود داشته باشند و قبل از شروع سفر  وضعیت راه‌ها ی مورد نظر را از طریق تلفن و سامانه ۱۴۱ جویا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.