یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: استان یزد در یکی از کویری ترین مناطق کشور واقع شده که این موضوع باعث شده یزد از نظر وضعیت آب چندا غنی نباشد وهم اکنون آب شرب ۲۳۰ روستا در استان یزد به صورت سیار تامین می گردد.

آب شرب ۲۳۰ روستا در استان یزد به صورت سیار تامین می گردد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روبط عمومی آب منطقه ای یزد، محمدمهدی جوادیان زاده در دومین نشست منطقه ای مدیران که با حضور معاونین و مدیران برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت برگزار گردید با اشاره به این که استان یزد از نظر کسری مخزن رتبه هفتم را در میان سایر استان ها دارد، اظهارداشت : در حال حاضر آب شرب ۲۳۰ روستا در استان یزد به صورت سیار تامین می گردد.

وی با بیان این که استان یزد دوره های ترسالی و خشکسالی را تجربه می کند، افزود: طی ۱۰ سال اخیر دوره های خشکسالی دوام بیشتری پیدا کرده که روی منابع آب اثر منفی گذاشته است.

جوادیان زاده با اشاره به این که میزان سطح پوشش برفی طی ۵ سال اخیر در این منطقه نسبت به متوسط ۱۹ ساله حدود ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده گفت: کاهش میزان و مدت ماندگاری برف موجب کاهش تغذیه منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه ها شده به گونه ای که میزان رواناب رودخانه ده بالا در محل ایستگاه هیدرومتری باغستان در ۱۰ سال اخیر نسبت به دراز مدت حدود ۶۷ درصد کاهش داشته است که البته برداشت های غیرمجاز و ذخیره سازی های بشری نیز در این کاهش نقش داشته است.

وی با اشاره به طرح سازگاری با کم آبی استان، ابراز امیدواری نمود که با اجرای برنامه های تعادل بخشی وضعیت سفره های آب زیرزمینی در یک دوره ۵ تا ۱۰ سال به تعادل نزدیک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.