نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی گفت:به منظور انتقال آب از سد ابیورد به روستاهای این شهرستان نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی است که دولت در این زمینه تسهیلات مناسبی رابرای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

برطرف شدن مشکل کم آبی۶۵روستادرگزازطریق انتقال آب ازسدابیورد/تسهیلات ویژه دولت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت تصفیه خانه سد ابیورد

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: از طریق سد ابیورد مشکل آب بالغ بر ۶۵ روستای شهرستان درگز برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: خط انتقال آب از سد ابیورد به شهر درگز و سپس روستاهای این شهرستان از طریق یک شبکه متمرکز  با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد تومان در حال اجرا است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آب گران بهاترین کالا در آینده خواهد بود،  افزود: آب این سد که به صورت کاملا شرب است نیاز آبی این روستاها را به صورت کامل و دائمی برطرف خواهد کرد و این اطمینان وجود خواهد داشت که تا ۳۰سال  آینده این روستاها مشکل بی آبی نداشته باشند.

عضو ناظر در شورای عالی آب ادامه داد: از طریق این انتقال آب ، شبکه آب رسانی درگز به گونه ای تقویت خواهد شد که هرگونه مشکل کم فشاری یا نوسان در اب رسانی به روستاها نیز برطرف خواهد شد.

حاتمیان با بیان اینکه  اعتبار اجرای این پروژه از سوی وزارت نیرو تخصیص داده خواهد شد، افزود: به منظور انتقال این آب ، نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه تصفیه خانه وجود دارد که در قبال این سرمایه گذاری دولت دو امتیاز ویژه را ارائه خواهد داد اول اینکه سرمایه گذار  از فشار این آب ،برق تولید ونیروگاه برق آبی تاسیس کند.

وی با اشاره به اینکه دولت فراخوان جذب سرمایه گذار برای این موضوع را  ارائه کرده و آب منطقه ای درگز و استان خراسان رضوی نیز با جدیت پیگیر موضوع هستند،  ادامه داد: امتیاز بعدی این است که  دولت در حدود سه میلیون مترمکعب از اب این سد را در اختیار سرمایه گذار  قرار خواهد داد تابرای مصارف گوناگون و به دلخواه از آن استفاده کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.