نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: انتظار شهروندان از شهرداری و دستگاه مدیریت شهری این شهر در حال افزایش است و باید اختیارات لازم به دولت‌های محلی از جمله شهرداری مشهد برای رفع این نیازها داده شود.

انتظار شهروندان از شهرداری مشهد در حال افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا موحدی زاده امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: رشد جمعیت شهری و تراکم جمعیت در حاشیه شهرها، تشدید ترافیک و آلودگی محیط زیست نیز از مواردی است که می‌تواند به تحولات مثبت و منفی در شهر دامن بزند.
وی با اشاره به تدوین برنامه میان مدت سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شهرداری مشهد با رویکرد تعاملی، سیستماتیک و آینده‌نگری ادامه داد: بودجه سال ۹۹ شهرداری باید با این برنامه و اهداف آن منطبق باشد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در تدوین بودجه باید ترتیبی اتخاذ شود تا بودجه با مداخله شهروندان و ذی‌نفعان بسته شود و سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای شهری، سهم پسماند شهری و تفکیک پسماند و سایر موارد نیز باید در نیمه راه برنامه میان‌مدت سنجیده شود.
موحدی زاده افزود: هم اینک سهم درآمد شهرداری از محل درآمدهای پایدار ۲۱ درصد است که تا پایان این برنامه باید این سهم به ۳۴ درصد افزایش یابد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مطالبات قانونی مردم باید اجازه بروز و ظهور داشته باشد و شرایط طوری فراهم شود که مردم بتوانند از حق قانونی خود برای اعتراض استفاده کنند.
موحدی زاده با بیان اینکه امنیت و آزادی از الزامات قانون اساسی است افزود: در سایه امنیت نباید آزادی مردم سلب شود.
وی با اشاره به اعتراضات و ناآرامی‌های آبان ماه امسال افزود: این اعتراضات در پی نارضایتی مردم رخ داد ولی خوشبختانه در مشهد علاوه بر مدیریت امنیتی مردم، درجه نارضایتی شهرندان نیز در حدی نیست که منجر به بروز این گونه حرکات شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.