سخنگوی دولت با غیرمترقبه و ناامید کننده خواندن دیدار اخیر جمعی از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه با رئیس پارلمان کویت تاکید کرد: دولت کویت قول داده است، این موضوع را از راه های قانونی پیگیری کند.

واکنش ربیعی به دیدار جمعی از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه با رئیس پارلمان کویت؛ ناامید کننده بود

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت در واکنش به دیدار اخیر جمعی از اعضای گروه تروریستی و جدایی طلب الاحوازیه با رئیس پارلمان کویت و اعطای  نشان افتخار به یکی از آنها تصریح کرد: این خبر برای ما هم غیرمترقبه و ناامید کننده بود. ما روابط خوبی با کویت داریم و انتظار نداشتیم که چنین اخباری از کویت به گوش برسد. البته پیگیری های ضروری صورت گرفت و بعد از احضار کاردار کویت به وزارت امور خارجه و متعاقباً دیدار سفیر کشورمان در کویت با قائم مقام وزارت امور خارجه آن کشور، به ما اطلاع دادند که دولت کویت از این ماجرا باخبر نبوده و این دیدار بر اساس تصمیم شخصی رئیس پارلمان کویت صورت گرفته است. البته این توضیح قانع کننده نیست ولی امیدواریم همانطور که دولت کویت قول داده است، این موضوع را از راه های قانونی پیگیری کند.
وی افزود: ما امیدواریم که دولت کویت حسن نیت خود را در عمل نیز ثابت کند و اطمینان پیدا کند که هرگز چنین اتفاقاتی که به سرعت می تواند تاثیر منفی بر روابط دوستانه ما بگذارد، در آینده تکرار نخواهد شد. ما با جدیت، پیگیری های دولت کویت تا بازسازی کامل اعتمادی که پایه ی مناسبات دوستانه و حسن همجواری است، زیر نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.