اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کردند اگر در حوزه‌های انتخابیه نامزد اصلاح‌طلب با شاخص‌های مدنظر اصلاح‌طلبی حضور نداشته باشد، امکانی برای ارائه فهرست انتخاباتی وجود ندارد.

 ممکن است لیست انتخاباتی ندهیم

قدس آنلاین: بیست و ششمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی با حضور اعضا برگزار شد.

در این جلسه با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح‌طلبان تحقق ائتلاف و انسجام حداکثری اصلاح‌طلبان برای حضور متحد در انتخابات است، تاکید شد که در آستانه انتخابات لازم است از هرگونه اظهارنظری که تلقی چند دستگی در جبهه اصلاحات ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

بر همین اساس اظهارنظرهای برخی افراد در مقام تحلیل گر و نظایر آن به ویژه درباره انتخابات پیش رو نظر شخصی تلقی می شود و موضع رسمی شورا عالی در اخبار این شورا و نیز با شکل گیری ستاد توسط ستاد مرکزی انعکاس پیدا می کند.

 شورای عالی سیاست‌ گذاری جبهه اصلاح طلبان همچنین با انتقاد از عملکرد هیئت‎های اجرایی انتخابات مجلس یازدهم در رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و لزوم پاسخگویی رئیس‌جمهور درخصوص عملکرد هیئت اجرایی، اعلام کرد چنانکه این رویه در هیئت‌های نظارت تکرار یا تشدید شود، نقض آشکار یک انتخابات قانونی، رقابتی و عادلانه است.

بر همین مبنا این شورا تأکید می‌کند اگر در حوزه های انتخابیه نامزد اصلاح طلب با شاخص های مدنظر اصلاح طلبی حضور نداشته باشد، امکانی برای ارائه فهرست انتخاباتی و یا معرفی کاندیدا وجود نخواهد داشت چرا که این شورا رویکرد حذفی و غیر قانونی نسبت به کاندیداها را ناقض یک انتخابات آزاد، رقابتی، عادلانه و نیز مشارکت پرشور مردم می داند.

شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان ضمن ابراز نگرانی نسبت به اظهار نظرهای برخی از مقام های نظامی کشور در امر سیاست و انتخابات، این سوگیری ها را نقض صریح و آشکار قانون اساسی و فرمایشات صریح امام خمینی(ره) می داند که در صورت تکرار و تداوم موجب بی اعتمادی مردم به انتخابات و به خصوص نهادهای نظامی کشور می شود که در بزنگاه‌های دشوار و سخت باید حافظ منافع ملی و مدافع تمامیت ارضی کشور باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.