کریم علیوی با محکوم کردن تجاوز آمریکا به پایگاه های الحشد الشعبی گفت: تمام امکانات موجود را به کار می گیریم تا طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در پارلمان تصویب شود.

الحشد الشعبی خاری در چشمان آمریکاست/طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شب گذشته نیروهای آمریکایی در تجاوزی آشکار به حاکمیت عراق و اقدامی تروریستی تعدادی از پایگاه های گردان‌های حزب‌الله این کشور از زیرمجموعه‌های الحشد الشعبی را بمباران کردند که به دنبال آن تعدادی از رزمندگان شهید و زخمی شدند.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک الحشد الشعبی، یکشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های 45 و 46 وابسته به الحشد الشعبی در شهر القائم در استان الانبار تعداد قربانیان به 19 شهید و 35 مجروح افزایش یافته است.

این اقدام تجاوزکارانه آمریکا با واکنش های تندی از سوی مقامات عراقی روبه رو شد و رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور ضمن محکمویت آن، این اقدام آمریکا را نقض حاکمیت عراق و توافقنامه های امنیتی دو جانبه دانستند. «ابومهدی مهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی نیز گفت: «خون شهدا و مجروحین هدر نخواهد رفت و نیروهای آمریکایی در عراق پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد». گروه های مختلف سیاسی نیز خواستار اخراج فوری نیروهای آمریکایی و بررسی روند آن در پارلمان عراق شدند.

آمریکا با متهم کردن نیروهای الحشد الشعبی به انجام خواسته های ایران و توصیف آن به شبه نظامیان ایرانی مدعی شد که نیروهای آمریکایی در دفاع از خود این جنایت و تجاوز آشکار به حاکمیت عراق را مرتکب شده اند.

«کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع ملی پارلمان عراق در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین، این تراژدی و اقدام شیطانی توسط شیطان بزرگ را محکوم کرد و گفت: آمریکا رزمندگانی را هدف قرار داده است که با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده اند و بر آن پیروز شدند. ادعای آمریکا مبنی بر دفاع از خود ادعایی دروغ و غیرقابل قبول است؛ آمریکا از عراق چه می خواهد، برای چه در این کشور حضور دارد و در اینجا چه دفاعی از خود می کند؟ آمریکا باید داخل کشور خود از خود دفاع کند نه در عراق.

کریم علیوی افزود: هدف آمریکا از حضور در عراق جز کشتار ملت و رزمندگان آن نیست. الحشد الشعبی امروز خاری در چشمان آمریکاست و به همین خاطر دوست ندارد که این نیروها در عراق جایگاهی داشته باشند و آنها را دشمن بزرگ خود می‌داند زیرا داعش را که دست پرورده آمریکا بود، شکست داده‌اند و یک نیروی شیعی، اسلامی و ملی هستند که از ملت عراق دفاع می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع ملی عراق با اشاره به ادعای دیگر آمریکا مبنی براینکه نیروهای الحشدالشعبی شبه نظامیان وابسته ایران هستند، این اظهارات را نقض حاکمیت عراق خواند و تصریح کرد: الحشد الشعبی یک موسسه نظامی تابع و جزء نیروهای مسلح عراق و مانند ارتش، نیروهای امنیتی، پلیس و نیروهای اطلاعات تحت امر نخست وزیر قرار دارند بنابراین الحشدالشعبی نه نیرویی ایرانی و نه وابسته به هیچ طرف خارجی است و این ادعای آمریکا دروغی ساختگی بوده و هیچ سنخیتی با واقعیت ندارد.

وی در ارتباط با درخواست گروه های سیاسی و نظامی عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و مکانیزم اجرایی این درخواست گفت: اکنون پویشی جدی در پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور آغاز شده است و امروز جلسه ای را در پارلمان در این خصوص برگزار کردیم که طی آن بسیاری از نمایندگان و تشکل های به ویژه شیعی و سنی پارلمان خواستار تحرک دولت برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور شدند چراکه آنها نیروهایی اشغالگر هستند و حضورشان در عراق غیرقانونی و برخلاف عرف بین الملل است.

کریم علیوی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اظهارات نایب رئیس الحشد الشعبی مبنی بر پاسخ قوی به تجاوز اخیر آمریکا، طی روزهای آتی شاهد تحولات تازه ای در عراق خواهیم بود گفت: آمریکا امروز تجاوز و تعدیگری را آغاز کرده و خون نیروهای بسیج مردم که جزیی از نیروهای مسلح و ملت عراق هستند را به بهانه های واهی ریخته است؛ از این رو ملت عراق، مرجعیت و طرف های سیاسی باید نقش بزرگی را در مهار نیروهای آمریکایی ایفا کنند و این خواسته و سخن همه آنهاست که باید پاسخ به آمریکا قوی و محکم باشد؛ ما نیز به عنوان نمایندگان مردم تمام امکانات موجود را به کار می گیریم تا طرح اخراج نیروهای آمریکایی از کشور را در پارلمان تصویب کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.