یک رسانه آمریکایی در گزارشی به تحلیل دستاوردهای ۲۰ سال ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین پرداخت.

تمجید رسانه آمریکایی از دستاوردهای ۲۰ سال ریاست‌جمهوری پوتین

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری بلومبرگ با جمع‌بندی نتایج ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین طی ۲۰ سال گذشته به دستاوردهای مهم او در این سال‌ها پرداخت.

بلومبرگ در گزارش خود آورده است از چشمگیرترین موارد، توانایی رئیس جمهور روسیه در تداوم گسترش جهانی این کشور بر مبنای یک بودجه داخلی است.

بنا به گزارش بلومبرگ، با توجه به اینکه آمریکا بیش از دو برابر آنچه روسیه برای هر چیزی خرج می‌کند، را صرف بخش دفاعی کرده، با این حال روسیه بار دیگر یکی از قدرت‌های اصلی در خاورمیانه و برای اولین بار در حال نفوذ به سمت آفریقا است.

در این گزارش با اشاره به ملاحظات مالی رئیس جمهور روسیه بویژه پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمده است در دولت پوتین ترازنامه دولتی روسیه به یکی از سالم‌ترین‌ها در جهان تبدیل شد و از سوی آژانس‌ها و نهادهای بین المللی و صندوق بین المللی پول مورد تقدیر قرار گرفت. در دوره ریاست جمهوری پوتین، روسیه موفق به بازگرداندن برخی از قلمروهای جغرافیای سیاسی خود شد اقدامی که خشم بیشتر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را برانگیخت.

از همه مهمتر پوتین در این دوران روابط مسکو با پکن را تقویت کرد، کریمه را بار دیگر به روسیه الحاق کرد، روند جنگ در سوریه را تغییر داد، سامانه پدافندی پیشرفته اس-۴۰۰ را به ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو فروخت و توانست با عربستان، متحد اصلی آمریکا در منطقه، توافق تسلیحاتی و با ونزوئلا قرارداد نفتی منعقد کند.

بلومبرگ به نقل از توماس گراهام، از مقامات ارشد سیاست روسیه در دولت جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت اگر روسیه را با سال ۲۰۰۰، زمانیکه پوتین روی کار آمد، مقایسه کنیم می‌بینیم که این کشور در وضعیت بسیاری بهتری قرار دارد.

این گزارش در حالی منتشر شد که پوتین در ۱۹ دسامبر از توانایی کشورش برای پیشرفت در مقابل فشارهای تحریمی مداوم غرب، تمجید کرد. رئیس جمهور روسیه گفت اقتصاد این کشور با شوک‌های خارجی سازگار شده و ارز رسمی آن نیز نسبت به نوسانات قیمت نفت مقاوم‌تر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.