۵۰ درصد نیاز به پزشک متخصص در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

۵۰ درصد نیاز خراسان رضوی به پزشک متخصص تامین شد

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز  به نقل از مسوول امور متخصصان این دانشگاه گزارش داد: امسال وزارت بهداشت مجوز جذب  ۷۰ پزشک متخصص جدید برای شبکه‌های بهداشت و درمان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صادر کرده است که با این تعداد پزشکان متخصص فعال مستقر در شهرستان‌های این دانشگاه به ۲۹۰ نفر افزایش یافته است.

دکتر محمد تقی عطار با بیان اینکه  هر سال تعداد نیروی متخصص مورد نیاز به وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌شود افزود: امسال با توجه به نیاز شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخواست ۱۵۳ نفر پزشک متخصص به وزارت بهداشت ارائه شد که وزارتخانه مجوز جذب ۷۳  پزشک متخصص را صادر کرد.
وی ادامه داد: رشته‌های اعصاب، بیهوشی، اطفال، جراحی، داخلی، رادیولوژی از جمله رشته های تخصصی پزشکی مورد نیاز شبکه‌های بهداشت و درمان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.
وی گفت: ۱۳ نفر از این پزشکان متخصص به درگز، ۱۲ نفر به کاشمر، ۱۰ نفر به سرخس، هشت نفر به تایباد، هفت نفر به خواف و بقیه به شهرستانهای قوچان، بردسکن، فریمان، رشتخوار، کلات،  باخرز، چناران و خلیل‌آباد اعزام شده‌اند.
عطار افزود: پیش از این حدود ۲۲۰ پزشک متخصص در شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کردند که با جذب نیروهای جدید این تعداد به ۲۹۰ نفر رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۳ هزار نیروی بهداشتی و درمانی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.