شهردار گناباد مطالبات معوقه شهرداری این شهرستان بابت عوارض بخش‌های دولتی و خصوصی را یک هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: وصول نشدن این مبلغ مشکلات متعدد در روند خدمات شهری ایجاد کرده است.

شهرداری گناباد یک هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال طلب معوقه دارد

به گزارش قدس آنلاین، مهران حسین زاده امروز افزود: از این مبلغ یک هزار میلیارد ریال عوارض معوقه دستگاه‌های اجرایی و ۶۸۶ میلیارد ریال عوارض معوقه شهروندان است.

وی ادامه داد: این درحالی است که از ابتدای امسال تاکنون سه میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال عوارض از دستگاه‌های اجرایی و شهروندان دریافت شده که در مقایسه با عوارض معوقه رقم بسیار ناچیزی است.

وی گفت: بخش اعظم درآمدهای شهرداری به صورت خودگردان و از طریق عوارض تامین می‌شود و به همین دلیل تاخیر در پرداخت آن موجب وقفه در انجام طرح‌های عمرانی شده و شهرداری را در روند خدمت‌رسانی با تنگناهای بسیار مواجه کرده است.

حسین زاده افزود: همچنین در این مدت شهروندان گناباد ۶۹۴ میلیون و ۵۱۲ هزار ریال بابت خدمات پسماند به شهرداری پرداخت کرده‌اند در حالی که شهرداری گناباد هر ماه یک میلیارد و  ۵۰۰ میلیون ریال در این زمینه هزینه می‌کند و پرداختی شهروندان از ابتدای امسال تاکنون معادل هزینه ۱۵ روز خدمات این بخش است.  

وی ادامه داد: شهرداری مجبور شده است از اعتبارات طرح‌های عمرانی برای انجام خدماتی نظیر پسماند هزینه کند و این امر اجرای این طرح‌ها را با وقفه مواجه می‌کند.

وی خواستار فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی و شهروندان گناباد در اجرای طرح‌های عمران شهری از طریق پرداخت به موقع عوارض و هزینه‌های پسماند شد و گفت: توسعه مطلوب عمران شهری جز با مشارکت بهینه مردم امکان پذیر نیست.

از محموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت گناباد هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد و ۴۰ هزار نفر از این جمعیت در شهر گناباد و بقیه در شهرهای کاخک و بیدخت و ۱۱۲ روستای آن ساکن هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.