شهروندان عراقی در محکومیت حملات آمریکا به مواضع حشد شعبی تظاهرات کرده و بر حمایت خود از نیروهای مردمی مدافع کشورشان تاکید کردند.

 تظاهرات مردم عراق در محکومیت حمله به حشد شعبی؛ پرچم آمریکا به آتش کشیده شد+عکس

به  گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شهروندان عراقی در شهرهای مختلف در محکومیت بمباران پایگاه الحشدالشعبی عراق توسط آمریکا تظاهرات کردند.

شهروندان عراقی با شعارهای ضد آمریکایی فریاد می‌زدند که بغداد آزاد است،‌آزاد است،‌آمریکا برو بیرون،‌تمام دخالت‌های خارجی را در امور کشورمان رد می‌کنیم.

شهروندان عراقی همچنین به نشانه خشم از جنایت اخیر آمریکا و دخالت‌های مستمر آن در امور داخلی کشورشان پرچم آمریکا را به ‌آتش کشیدند.

کشور عراق ,

شامگاه یکشنبه هشتم دی،مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد شعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت که به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهای مردمی منجر شد.

 «جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های 45 و 46 وابسته به حشد شعبی در شهر القائم در استان الانبار شمار شهدا و مجروحان به 27 شهید و بیش از 50 مجروح افزایش یافته است.

از سوی دیگر یک منبع در حشد شعبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم تاکید کرد در حملات هوایی شامگاه یکشنبه به مواضع حشد شعبی علاوه بر شهید و زخمی شدن ده‌ها رزمنده حشد شعبی،‌ سه عراده توپ و دو خودروی ارتش عراق منهدم شد.به گفته این منبع، در این تجاوز آمریکا، سه نیروی ارتش عراق هم زخمی شدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز بلافاصله پس از انجام این حمله، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع حشد شعبی در نزدیکی شهر القائم را هدف حمله هوایی قرار داده است.

سران عراق، نمایندگان، گروه‌های سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی و شخصیت‌های مختلف عراقی این تجاوز آشکار آمریکا به مواضع نیروهای بسیج مردمی(حشد شعبی) را محکوم و آن را نقض آشکار حاکمیت ملی کشورشان قلمداد کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.