نخست‌وزیر موقت عراق در واکنش به حمله امریکا به مواضع نیروهای الحشد الشعبی تاکید کرد کشورش بخشی از سیستم تحریم یا محور دشمنی با کشورهای دوست و همسایه نیست.

عبدالمهدی: عضو هیچ محوری علیه کشورهای همسایه نیستیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، نخست وزیر موقت عراق در واکنش به حمله امریکا به مواضع نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در شهر القائم در استان الانبار تاکید کرد: این کشور بخشی از سیستم تحریم یا محور دشمنی با کشورهای دوست و همسایه نیست.

عادل عبدالمهدی با ایراد این سخنان در نشست کابینه این کشور هشدار داد سیاست‌های یک جانبه پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

وی گفت: ما جزو هیچ سیستمی از تحریم‌ها یا محوری نیستیم که به دشمنی با کشورهای دوست و همسایه بپردازد. ما سعی کردیم این سیاست را که سیاست دشواری است اجرا کنیم و سعی کردیم عراق را از خطر جنگ دور نگاه داریم و بارها به علت اتخاذ این سیاست مورد انتقاد قرار گرفتیم و می‌دانیم طرفداری از سیاست یک جانبه خطرات بزرگی خواهد داشت.

عبدالمهدی افزود: مواضع نیروهای الحشد الشعبی که هدف حمله آمریکا قرار گرفت خط دفاعی مهمی در مرزهای سوریه و عراق در برابر داعش خصوصا پس از عقب نشینی امریکا از سوریه و آزادی بسیاری از عناصر داعشی در سوریه به شمار می‌رفت، ما حمله آمریکا به مقرهای نیروهای بسیج مردمی را نادرست می‌دانیم و معتقدیم این حمله باعث ایجاد مشکلات زیادی برای ما خواهد شد و از خدا می‌خواهیم به ما توفیق کنترل اوضاع را بدهد و معتقدیم این حمله بر اساس ادله و مدارک صورت نگرفت بلکه بر اساس برداشت و تصورات (آمریکاییها) صورت گرفت و همین مسئله باعث تنشج موجود در منازعات ایران و آمریکا شده است و ما سعی کردیم از میزان این تنش‌ها بکاهیم، اما متاسفانه اوضاع به چنین سطحی رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.