البرز- پروژه قطار برقی کرج به هشتگرد با گذشت بیش از یک دهه سرانجام در مدار بهره برداری قرار گرفت تا ساکنان شهرجدید هشتگرد و مراکز جمعیتی اطراف آن با سهولت بیشتری به دو کلانشهر تهران و کرج تردد کنند.

پروژه قطار برقی کرج – هشتگرد به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاح این پروژه ملی صبح امروز سه شنبه با حضور رییس جمهور، وزیر راه وشهرسازی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

پروژه قطار برقی کرج – هشتگرد به طول ۲۵.۸۷ کیلومتر از سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شده بود وبا اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

گفتنی است نوع مسیر این پروژه دو خطه است و ۴۰ دقیقه از ایستگاه متروی صادقیه تا متروی هشتگرد فاصله زمانی است. همچنین حداکثر سرعت قطار در این خط ۱۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

طبق برآوردهای اولیه این خط روزانه  ظرفیت جابجایی۲۵۰ هزار مسافر را دارد  واز جمله مشخصات فنی این پروژه می‌توان به وجود دو ایستگاه و ۱۷ دهنه پل اشاره کرد.

ایستگاه واقع شده در شهر جدید هشتگرد به مساحت ۲۲ هزار متر مربع یکی از بزرگترین ایستگاه‌های رو سطحی مترو کشور است که از امروز آماده خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف به مسافران است.

جمعیت شهر جدید هشتگرد از توابع شهرستان ۲۵۰ هزار نفری ساوجبلاغ با واگذاری ۴۲ هزار مسکن مهر و بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن و انبوه سازی جمعیت آن در چند سال آینده از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.