وزیر دارایی لبنان در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» از تشکیل دولت جدید تا قبل از پایان هفته و بازگشت روابط با سوریه سخن گفت.

وزیر دارایی لبنان: احتمالا دولت جدید تا پایان هفته تشکیل شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد، «فروپاشی»، تقدیری حتمی برای لبنانی‌ها نیست و آنها می‌توانند با برنامه اصلاحی، نظم را زندگی اقتصادی بازگردانند و این نیازمند ایجاد فضایی ملی است.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اعلام کرد: در سایه عدم وجود موانع جدید در برابر تشکیل دولت جدید، انتظار می‌رود دولت تکنوکرات تا قبل از پایان هفته [یکشنبه آتی] تشکیل شود.

خلیل افزود، «حسان دیاب» نخست‌وزیر مکلف مسیر زیادی از رایزنی‌های خود را طی کرده است.

وزیر دارایی لبنان ادامه داد، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها علاقه‌ای به بازگشت «سعد الحریری» برای نخست‌وزیری دولت لبنان نداشتند.

علی حسن خلیل سپس اعلام کرد: ما نیازمند حمایت خارجی هستیم و برخی اینگونه تبلیغ می‌کنند که باید تابع دیکته‌های صندوق بین‌المللی پول بود اما این نادرست است.

وی کمک گرفتن از صندوق بین‌المللی پول را نادرست خواند و گفت، این سیاست بر فقرا در لبنان تأثیر می‌گذارد به همین دلیل باید بر خود و دوستان در خارج تکیه کرد.  

خلیل که نزدیک به «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان است، درباره روابط با سوریه هم گفت: بازگشت روابط خوب با سوریه به نفع همه در لبنان است، سوریه هماهنگی با دولت فعلی را پذیرفته و آماده هماهنگی با دولت آینده است.

دیروز (دوشنبه) «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار همکاری همه با نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت شد و گفت، این طبیعی است که او برای رایزنی‌ با طیف‌های مختلف نیاز به زمان داشته باشد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.