وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای ضمن نسبت دادن حمله اخیر به پایگاه نظامی عراق در کرکوک به گردان‌های حزب‌الله عراق، از حمله جنگنده‌های آمریکایی به مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با الحشد الشعبی در مرز سوریه حمایت کرد.

حمایت انگلیس از حمله آمریکا به مقر الحشد الشعبی

قدس آنلاین؛ وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای از حمله یکشنبه شب جنگنده‌های ارتش آمریکا به مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق در مرز سوریه حمایت کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه انگلیس گزار ش کرد، وزارت خارجه انگلیس با حمایت از این اقدام واشنگتن، حمله راکتی اخیر به پایگاه نظامی عراق در نزدیکی «کرکوک» را به گردان‌های حزب‌الله عراق نسبت داد و توجیه واشنگتن را در حمله به الحشد الشعبی عراق بازتکرار کرد.

در این بیانیه که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شده، آمده است: «انگلیس حمله راکتی اخیر کتائب حزب‌الله به پایگاه نظامی عراق در نزدیکی کرکوک را محکوم می‌کند. ما از اقدام روز گذشته (یکشنبه) آمریکا برای دفاع از نیروهای ائتلاف حمایت می‌کنیم».

وزارت خارجه انگلیس ادامه داد: «نیروهای ائتلاف از جمله انگلیس، به درخواست دولت عراق برای شکست داعش و ساخت یک عراق امن و مرفه در این کشور حضور دارند».

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست‌کم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند. 

«عبدالهادی الدراجی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق روز دوشنبه آمریکا را تهدید کرد که پاسخ قاطع و محکمی از الحشد دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.