یزد - فرماندار مهریز گفت: شناسایی و جهت‌دهی خیران به سوی ساخت کتابخانه‌ کمک به بازسازی فضاهای موجود می‌تواند کتاب و کتابخوانی را در روستاها رونق بخشد.

 شناسایی ظرفیت‌های خیری برای احداث و بازسازی کتابخانه‌ها ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌­های عمومی یزد، رضا زارع‌زاده، در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان این که هیچ رسانه‌ای جایگزین کتاب نمی‌شود، اظهارداشت : کتاب ویژگی‌هایی دارد که رسانه‌های نوظهور نمی‌توانند جای آن را بگیرند و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تلاش مردم، دولت و خیران را می‌طلبد.

وی افزود: با توجه به پایین بودن اعتبارت دولتی در بخش‌های فرهنگی، با ورود خیران و جهت‌دهی آنان به سوی احداث، بازسازی و خرید کتاب می‌توان برخی مشکلات حوزه کتابخوانی را رفع کرد.

زارع‌زاده ظرفیت‌های خیری شهرستان مهریز را مناسب ارزیابی کرد و از دهیاران و شوراها خواست با شناسایی و جذب خیران به حوزه کتاب و کتابخوانی، تلاش کنند این بخش از مظلومیت خارج شود.

وی خاطرنشان ساخت: همکاری متولیان در خصوص واگذاری حق انتفاع بناهای بلااستفاده به کتابخانه‌های روستایی، در واقع کمک به ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و توسعه فرهنگی شهرستان است.

سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز نیز با اشاره به اجرای طرح «همگام با کتابخانه، همراه با مدرسه» که در جلسه پیشین انجمن به تصویب رسیده بود، گفت: در قالب این طرح یک‌هزار و ۷۳۲ نفر از دانش‌آموزان مهریزی به عضویت کتابخانه‌های این شهرستان درآمدند و در طول هفته کتاب سال جاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی همچون نشست‌های قصه‌گویی، نمایش‌نامه‌خوانی، کتاب‌خوان، معرفی و جمع‌خوانی کتاب و آشنایی با خدمات و فعالیت های کتابخانه ویژه این اعضا برگزار شد.

گفتنی است پیگیری برای جابجایی ساختمان کتابخانه عمومی شهدای خورمیز و تمدید حق انتفاع آن در کم‌ترین زمان ممکن، برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «انسان‌های بدون مرز» نوشته حسین زارع بیدکی با همکاری اداره کتابخانه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهم دی‌ماه و برگزاری مراسم پرسش و پاسخ کتاب «پایان انتظار؛ یادنامه دانشجوی شهید سیدمهدی محسن‌زاده» در ایام فاطمیه، از مهم‌ترین مصوبات و پیشنهادهای اعضای انجمن کتابخانه‌های مهریز در این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.