البرز- وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه بهره برداری از پروژه های قطار برقی ومترو می تواند منجر به کاهش سفر با خودرو شود گفت: کاهش خودرومحوری یکی از اهداف دولت است.

کاهش خودرومحوری یکی از اهداف دولت است

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی صبح امروز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه قطار برقی کرج به هشتگرد اظهار کرد: تا پایان دولت، ۱۷۰۰ کیلومتر ریل جدید به خطوط ریلی کشور اضافه می‌شود که این پروژه‌ هم شامل خطوط جدید است.

وی افزود: از جمله پروژه هایی که در این راستا تعریف شده می‌توان به تکمیل خط چهارم راه آهن تهران - کرج و خط دوم کرج-قزوین اشاره کرد.

وزیر راه وشهر سازی نقش توسعه خطوط ریلی در کاهش ترافیک تهران به کرج را بسیار اثرگذار عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها می تواند زمینه تردد مردم در شمال اتوبان تهران- کرج از طریق مترو و در جنوب آن با قطارهای بومی را فراهم کند.

این مسئول به پروژه کنار گذر جنوبی اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول ۱۶۰ کیلومتر وبه صورت آزادراه است و می‌تواند بار بزرگ ترافیکی را از اتوبان کرج بردارد.

وزیر راه وشهرسازی در پایان به دیگر پروژه مهم یعنی تکمیل پروژه همت هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مدیریت شهری کرج وتلاش دولت  این پروژه نیز به سرعت تکمیل و به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.