مراسم تشییع پیکر شهدای نیروهای مردمی عراق که در حمله اخیر آمریکا به شهادت رسیدند، در بغداد برگزار شد.

برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای حمله وحشیانه آمریکا به عراق+ تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از سومریه نیوز، صبح امروز مراسم تشییع مردمی شهدای حمله اخیر آمریکا به پایگاه نیروهای مردمی در استان الانبار  در بغداد -پایتخت این کشور- برگزار شد.

به گفته منابع امنیتی، در این مراسم که از میدان الحریه تا چهارراه دانشگاه بغداد برگزار شد، شخصیت‌های سیاسی، امنیتی و نظامی حضور داشتند.

شبکه تلویزیونی الاتجاه در این‌باره گزارش داد: پیکرهای شهداء وارد میدان الحریه شده است و در این میان مردم با سردادن شعارهایی جنایات آمریکا و همچنین دخالت‌های این کشور را محکوم می‌کنند و پلاکاردهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در دست دارند و خواستار خروج آمریکا از عراق هستند.

برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای حمله وحشیانه آمریکا به عراق

مثنی الجبار، خبرنگار شبکه تلویزیونی الاتجاه،  اعلام کرد شمار زیادی از مردم عراق و نمایندگان گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای حمله امریکا به مواضع نیروهای مردمی شرکت کردند تا مراتب مخالفت خود را با اشغال عراق به دست آمریکا و همچنین حمله این کشور به نیروهای بسیج مردمی که در مرزها به دفاع از خاک میهن عراق می‌پردازند اعلام کنند. همه شرکت‌کنندگان در این مراسم، نقض حاکمیت عراق و همچنین هتک حرمت خون عراقی‌ها خواه نظامیان و خواه شهروندان این کشور از سوی آمریکا را محکوم کردند. 

برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای حمله وحشیانه آمریکا به عراق

خبرنگار الاتجاه افزود: در حال حاضر این افراد که از گروه‌های مختلف سیاسی هستند اینجا جمع شده اند تا مخالفت خود را با حمله امریکا اعلام کردند و گردان‌های حزب‌الله که هدف این حمله قرار گرفت اعلام کرد حق پاسخ به این حمله را دارد و این یک حمله ظالمانه است و نقض حاکمیت عراق به اذعان دولت این کشور است.

خبرنگار الاتجاه در ادامه گفت: از نخستین ساعات صبح امروز شمار زیادی از شهروندان و نیروهای بسیج مردمی برای شرکت در مراسم تشییع پیکر به میدان الحریه آمده‌اند و فالح الفیاض، رئیس نیروهای بسیج مردمی، نیز در این مراسم حضور دارد تا از این مکان پیکر شهداء به آرامگاه ابدی منتقل شود.

او افزود: حضور مردم در این مراسم بیانگر مخالفت مردم با اقدام امریکای اشغالگر و حامل پیام به تمامی جهانیان است که این جنایت علیه مبارزان عراقی است مبارزانی که گناه دیگری جز دفاع از خاک کشور ندارند و در منطقه حساسی در مرزهای سوریه و عراق حضور داشتند و به گفته بسیاری از کارشناسان، این منطقه یعنی مرزهای سوریه و عراق تهدیدی برای بغداد و استان‌های نزدیک به شمار می‌رود و تلاش‌هایی از سوی گروه‌های وابسته به داعش برای عبور از آن صورت می‌گرفت تا بار دیگر وارد عراق شوند.

خبرنگار الاتجاه افزود: خانواده‌های شهداء و بسیاری از عراقی‌ها در این مراسم خشم خود را از این جنایت نشان دادند و خواستار بازخواست و مجازات آمریکا شدند و از دولت عراق، وزارت امور خارجه و پارلمان عراق خواستند با احضار سفیر آمریکا در بغداد، مراتب اعتراض خود را به وی اعلام کنند.

یکشنبه شب آمریکا در اقدامی تجاوزکارانه مقر گردان‌های حزب‌الله عراق از زیرشاخه‌های الحشد الشعبی در شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران کرد و ۳۰ نفر را به شهادت رساند و ده‌ها نفر را زخمی کرد.

وزارت دفاع آمریکا پس از این حمله در بیانیه‌ای تأیید کرد یکی از زیر مجموعه‌های اصلی «الحشد الشعبی»، یعنی مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق در مرز این کشور و سوریه هدف حمله نیروی هوایی آمریکا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.