نخست‌وزیر دولت پیشبرد عراق جزئیاتی از حمله اخیر آمریکا به مواضع نیروهای مردمی عراقی در سهر قائم را اعلام کرد.

جزئیات جدید از حمله تجاوزکارانه آمریکا به عراق از زبان عبدالمهدی

به گزرش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق در اظهاراتی به حمله تجاوزکارانه آمریکا پرداخت.

او در آغاز جلسه هیئت دولت اعلام کرد: مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا قصد کشورش برای حمله به گردان‌های حزب الله را در آستانه انجام این حمله به اطلاع من رساند، من نیز در پاسخ به وی گفتم، این امری مخاطره برانگیز است و موجب افزایش تنش در موضع‌گیری‌ها می‌شود، باید در این خصوص گفت‌وگو کرده و از افزایش تنش پرهیز کنیم، اما وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد من مامور ابلاغ این موضوع هستم و حمله مذکور انجام خواهد شد.

وی افزود: من با طرف‌های مسئول در الحشد الشعبی تماس گرفتم، اما حمله سریعا و نه پس از یک ساعت که وزیر دفاع آمریکا گفته بود، انجام شد.

عبدالمهدی درباره علت حمله نظامیان آمریکایی گفت: ائتلاف بین‌المللی هیچ گونه ادله‌ای درخصوص دست داشتن گروهی مشخص در حمله به مقرهای این ائتلاف در عراق ارائه نکرده است.

وی در گفت‌وگو با شبکه العراقیه اقدام یکجانبه نیروهای آمریکا درون خاک عراق را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت بغداد خواند که موجب تشدید تنش در منطقه و تهدیدی برای امنیت عراق و منطقه است.

عبدالمهدی تصریح کرد: مواضع نیروهای الحشد الشعبی که هدف حمله آمریکا قرار گرفت خط دفاعی مهمی در مرزهای سوریه و عراق در برابر داعش خصوصا پس از عقب نشینی آمریکا از سوریه و آزادی بسیاری از عناصر داعشی در سوریه به شمار می‌رفت.

آمریکا یکشنبه شب در اقدامی تجاوزکارانه مقر گردان‌های حزب‌الله عراق از زیرشاخه‌های الحشد الشعبی در شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران کرد.

این حمله آمریکا که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از نیروهای الحشد الشعبی منجر شد که از سوی تمامی جریان‌های سیاسی و مقامات عراق و همچنین دیگر کشورها محکوم شده است.

 پنتاگون در بیانیه‌ای مدعی شده که این حمله در پاسخ به حملات مداوم به پایگاه‌های منتسب به نیروهای آمریکایی در عراق صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.