بیرجند - رییس سازمان بهزیستی از افتتاح سامانه ملی فرزند خواندگی در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: پایلوت این طرح در استان تهران اجرا و نقاط ضعف نرم‌افزاری احصا شده است که امیدواریم با این اقدام مهم فرایند فرزند خواندگی تسهیل شود.

راه اندازی سامانه ملی فرزند خواندگی

به گزارش قدس آنلاین؛ وحید قبادی دانا روز سه‌شنبه پس از ورود به خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از مرکز شبه خانواده شهرستان طبس در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۶۵۰ مرکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی در کشور افزود: ماهانه به ازای هر نفر که در این مراکز نگهداری می‌شود مبالغی به عنوان یارانه پرداخت و از اردیبهشت ماه امسال به صورت متمرکز بر روی کارت مراکز شارژ می‌شود.

وی هدف از راه‌اندازی این مراکز را شناسایی استعدادهای مختلف فرزندان معلول عنوان کرد و گفت: ۷۰۰ فرزند سالانه در این مراکز به سن ۱۸ سالگی می‌رسند که تلاش می‌کنیم با برنامه‌هایی در قالب تامین جهیزیه و تسیهل ازدواج و اشتغال از مراکز ترخیص شوند.

رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: یکی از اهداف بهزیستی این است که فرزندان تحت حمایت بهزیستی همچون سایر کودکان زندگی اجتماعی داشته باشند و هدف، جداسازی این افراد از فرزندان سالم نیست بلکه باید در کنار هم رشد پیدا کنند و در بستر خانواده و درون جامعه باشند لذا ایزوله کردن پسندیده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.