معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد در جلسه مشترک مسوولان مناطق انتخابات و مسوولان آموزش و پرورش شهرستان مشهد گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از یک هزار و ۴۷۰ شعبه اخذ رای را در شهر مشهد پیش بینی کرده‌ایم که این تعداد، نسبت به سنوات گذشته حدود ۳۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۸ درصدی شعب اخذ رای در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدرضا هاشمی امروز در جلسه مشترک مسوولان مناطق انتخابات و مسوولان آموزش و پرورش شهرستان مشهد که در اردوگاه شهدای مدافع حرم آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات ناموس سیاسی ماست و همه دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند در جهت برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات تلاش کنند.

فرماندار شهر مشهد، سرعت، دقت و آموزش را سه ویژگی مهم برای مسوولان برگزار کننده انتخابات دانست و تصریح کرد: برای ما مهم نیست که کدام گروه و حزب رای بیاورند بلکه مهم حفاظت و صیانت از آرای مردم است.

هاشمی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) امانتداری و صداقت را دو نشانه مهم مومن می‌دانند،گفت: امانتداری و اعتماد مردم دو گزینه‌ای است که المثنی ندارد و انتخابات تکلیف وجدانی و دینی ما و یکی از جاهایی است که اعتماد مردم را به مسوولین افزایش می‌دهد پس حتما باید در کمال صحت و سلامت انجام گیرد.

وی افزود: در شهرستان مشهد، ۵۳۶ نفر نامزد برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند و قریب به ۹۶ درصد آنها از سوی هیات اجرایی مورد تایید قرار گرفتند.

معاون استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از یک هزار و ۴۷۰ شعبه اخذ رای را در مشهد پیش بینی کرده‌ایم که این تعداد شعبه اخذ رای نسبت به سنوات گذشته حدود ۳۸ درصد افزایش داشته که در کشور بی سابقه است و این مهم در جهت دسترسی بهتر مردم به شعب اخذ رای صورت پذیرفت.

هاشمی افزود: ما امانتدار آرای مردم هستیم و مسوولان اجرایی از الان باید ورود پیدا کنند و زمینه و بستر لازم را برای انتخابات باشکوه با حضور حداکثری مردم فراهم کنند.

وی تاکید کرد: رفتار، کردار، رای دادن و حفاظت از آرای مردم در شهر امام رضا (ع) باید برگرفته از سیره و فرهنگ رضوی باشد و تلاش می‌کنیم مثل همیشه انتخابات پرشوری برگزار کنیم.

۸۰ درصد مجریان انتخابات از نیروهای آموزش و پرورش هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در بخش دیگری از این نشست، گفت: در آموزش و پرورش تلاش خود را بکار خواهیم بست که انتخابات پیش رو با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود چراکه معتقدیم هر چقدر انتخابات از سلامت و دقت بیشتری برخوردار باشد اعتماد مردم نیز بیشتر خواهد شد.

قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه بسیاری از پایگاه‌های اخذ رای در مدارس هستند، اظهار کرد: بالغ بر ۸۰ درصد مجریان انتخابات از نیروهای آموزش و پرورش هستند، بنابراین همکاری کامل در دستگاه تعلیم و تربیت برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات صورت می‌گیرد.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.