نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه وزارت صمت می‌تواند با تامین تسهیلاتِ واحدهای تولیدی، میزان تولید چادر مشکی را افزایش دهد، گفت: می‌توان با واردات تکنولوژی های به روز، نیاز داخل را رفع کرد.

وزارت صمت با تامین تسهیلات واحدهای تولیدی، تولیدِ چادر مشکی را افزایش دهد

به گزارش قدس آنلاین، حمید گرمابی عضو  کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات واحدهای تولیدکننده چادر مشکی، گفت: در گذشته تعداد واحدهای تولیدکننده چادر مشکی کم بود که در حال حاضر این واحدها افزایش یافته اما این واحدها به دلیل برخی مشکلات غیرفعال شدند یا با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند در نتیجه باید به دنبال رفع مشکلات این واحدهای تولیدی بود.

انحصار در واردات چادر قیمت را افزایش می‌دهد

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر اینکه واردات چادر مشکی در انحصار تعداد محدودی است، افزود: در صورت وجود انحصار، سوءاستفاده های بسیاری در این زمینه رخ می دهد به گونه ای که واردکنندگان قیمت چادر را به میزان دلخواه افزایش می دهند.

وی اظهار کرد: هرچند یکی از مشکلات واحدهای تولیدی کمبود مواد اولیه است اما باید به این نکته نیز توجه شود از آنجایی که واردات پارچه چادر، منعی ندارد قطعا می‌توان مواد اولیه و نخ مودرنیاز تولید چادر را نیز به راحتی از کشورهایی مانند هند، چین و ترکیه وارد کرد.

گرمابی با بیان اینکه وزارت صمت می‌تواند با تامین تسهیلات واحدهای تولیدی میزان تولید چادر مشکی را افزایش دهد، اضافه کرد: می‌توان با واردات تکنولوژی های به روز، نیاز داخل را رفع کرد.

تولید چادر مشکی ارزش افزوده بسیاری برای کشور ایجاد می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: علیرغم اینکه تولید چادر در کشور به واردات نخ نیاز دارد اما تولید آن در کشور می تواند ارزش افزوده‌ی بسیاری ایجاد کند که تحقق این امر به توجه بیشتری نیاز دارد.

منبع: خانه ملت 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.