مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب طرح امداد زمستانه در محورهای درون و برون شهری استان خراسان رضوی، ۲۳۰پایگاه اورژانس۱۱۵ به صورت ۲۴ساعته، آماده خدمات رسانی هستند.

آمادگی۲۳۰پایگاه اورژانس۱۱۵ خراسان رضوی برای طرح امداد زمستانه

به گزارش قدس آنلاین، مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این طرح  ۱۲۸پایگاه جاده ای و ۱۰۲پایگاه شهری فعال خواهند بود و در محورهای برف گیر استان خراسان رضوی نیز آمبولانس های پشتیبان با همه تجهیزات مورد نیاز پیش بینی شده است.

دکتر رضا وفایی نژاد افزود: در این طرح ۵دستگاه اتوبوس آمبولانس در دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار و گناباد و ۴فروند بالگرد اورژانس هوایی دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، سبزوار، نیشابور و گناباد آماده خدمت رسانی خواهند بود.

وی گفت: پیش بینی در خصوص فراخوان نیروهای خارج از نوبت برای مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با برف و سرما صورت گرفته است.

وفایی نژاد  افزود: مرکز هدایت عملیات بحران EOC، مرکز پایش مراقبت های بالینی MCMC و کارشناس اورژانس۱۱۵ مستقر در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد نیز در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه، آماده هماهنگی های برون و درون سازمانی برای پذیرش و انتقال بیماران بین مراکز درمانی استان و استانهای همجوار به مراکز تخصصی و فوق تخصصی هستند.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:معاونت درمان نیز برای پذیرش مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی و غیرترافیکی مرتبط با برف و سرما در ایام طرح امداد زمستانی در بیمارستانها و  مراکز درمانی در آمادگی کامل است.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.