معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: از ۱۴۲ معین اقتصادی که در طرح مثلث توسعه اقتصادی مسوولیت توسعه روستاها را برعهده گرفته‌اند ۲۱ معین توسط بانوان کارآفرین مدیریت می‌شود و زنان کارآفرین استان در اجرای این طرح نقش پررنگ و فعالی دارند.

زنان خراسان رضوی در مثلث توسعه اقتصادی نقش پررنگی دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان  روز چهارشنبه افزود: امضای تفاهم نامه با ۳۲ معین اقتصادی دیگر با محوریت زنان خراسان رضوی در شرف انجام است و ۵۰ نفر از زنان فعال اقتصادی استان نیز نسبت به مشارکت در الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی به عنوان معین اقتصادی اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۹۹ زن فعال در حوزه‌های اقتصادی و کارآفرینی استان شناسایی شده اند که در امور مختلف تولیدی فعال هستند.

رسولیان اضافه کرد: طی نشستی با جمعی از این زنان کارآفرین توافقاتی صورت گرفت که از آن جمله می توان به تشکیل اتاق فکر اقتصادی با حضور بانوان کارآفرین و فعال استان،  انجام بخشی از واردات مواد اولیه حوزه تولید توسط صنعتگران زن و کمک به تامین مالی برخی طرحهای اقتصادی زنان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه اشاره کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی ارایه رایگان آموزشهای بوم گردی به زنان، ایجاد پایانه گل و گیاه توسط زنان، مشارکت زنان در حوزه تولید گیاهان دارویی، مشارکت زنان در حوزه "آی. سی" و "آی. سی. تی" و  اختصاص سهم ویژه به زنان در نمایشگاه‌هایی که با محوریت خراسان رضوی در خارج از کشور برگزار می‌شود را از دیگر توافقات نشست خود با زنان فعال اقتصادی برشمرد.

رسولیان اظهار داشت: در این نشست زنان کارآفرین استان آمادگی خود برای مشارکت در مسوولیتهای اجتماعی به ویژه حوزه توانمندسازی و حضور در بخش صنایع دستی شهرک صنفی سوغات اعلام کردند.

 طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، طرحی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در سایه تعامل ارکان حاکمیتی با فعالان بخش خصوصی است که توسط استاندار خراسان رضوی طراحی و به عنوان اصلی‌ترین برنامه عملیاتی وی در این استان از دی ماه سال گذشته تاکنون به اجرا درآمده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.