«رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا برای ادای شهادت در جلسه استیضاح در مجلس سنا ابراز تمایل کرد.

وکیل ترامپ: مایلم در جلسه استیضاح رئیس‌جمهور در سنا حاضر شوم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری هیل، رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا سه شنبه شب اعلام کرد تمایل دارد در جلسه استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا شهادت دهد.

جولیانی پیش از ورود به اقامتگاه مارالاگوی ترامپ در فلوریدا به خبرنگاران اعلام کرد: (در جلسه استیضاح رئیس‌جمهور) شهادت خواهم داد. وکیل ترامپ گفت که او می‌توانست (مواردی را) اثبات کند و به همین خاطر دوست دارد در این پرونده شرکت کند.

بنا به گزارش هیل، انتظار نمی‌رود که جولیانی جزء تیم دفاعی رئیس جمهور آمریکا در جلسه استیضاح او در سنا باشد.

سناتورهای آمریکایی بر سر مولفه‌های مورد نظر در جلسه استیضاح ترامپ به بن بست رسیده‌اند. یکی از موضوعات مورد اختلاف آن‌ها به احضار شاهدان در جلسه محاکمه استیضاح مربوط می‌شود.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا و دیگر سناتورهای جمهوری خواه خواهان برگزاری یک جلسه محاکمه سریع هستند که در نهایت به تبرئه ترامپ منجر شود، اما دموکرات‌ها در تلاشند تا برخی مقامات کلیدی دولت را برای ادای شهادت به سنا فرابخوانند. جولیانی در مرکز توجه‌ها در روند استیضاح ترامپ بوده و یکی از شاهدان مهم برای دموکرات‌ها محسوب می‌شود.

پیشتر مک کانل اعلام کرده بود مدارک جمع آوری شده از سوی دموکرات‌ها براساس هر استاندارد حقوقی معمولی، برای اثبات ادعاهای آن‌ها و استیضاح  رئیس‌جمهور این کشور در پرونده رسوایی اوکراین گیت، کافی نیست.

چندی پیش مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد. وی با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست.

پس از آنکه بندهای استیضاح ترامپ با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، قرار شد این بندها در ماه ژانویه در سنا بررسی شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.