دبیرکل گردان‌های سید الشهداء عراق با اشاره به وقایع اخیر در این کشور اعلام کرد مقامات آمریکا سودای تجزیه عراق را در سر دارند.

آمریکایی‌ها سودای تجزیه عراق را در سر می‌پرورانند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «ابوآلاء الولائی» دبیرکل گردان‌های سید الشهداء با تأکید بر اینکه پاسخ به تجاوز اخیر آمریکا واضح و آشکار خواهد بود، گفت شمار نظامیان آمریکایی در عراق در هفته‌های اخیر افزایش یافته است و آن‌ها سودای تجزیه عراق را در سر می‌پرورانند.

«ابوآلاء الولائی» در گفتگو با خبرنگار این شبکه گفت: حملات آمریکا همیشه وجود داشته است ولی آن‌ها معمولا حملات خود را شلیک اشتباهی به نیروهای خودی توجیه کرده و یا به نحوی عذرخواهی می‌کردند. اما آمریکا این بار علنا به دولت عراق اعلام کرده است یکی از پادگان‌های الحشد الشعبی را هدف قرار خواهد داد. عادل عبدالمهدی نیز این مسئله را بیان کرده است. از این رو امروز فرصت مناسبی برای دولت عراق فراهم شده است تا موضع جدی در قبال این تحول خطرناک اتخاذ کند. من از طریق شبکه المیادین از محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان می‌خواهم نشست اضطراری برگزار کند و قانون اخراج نظامیان آمریکایی را که در حال حاضر شمار آن‌ها در پایگاه‌ها افزایش یافته است، تصویب کنند. در سفارت آمریکا که در فاصله چند متری ما قرار دارد، در طول این هفته بیش از هفت بار در طول روز هلی برن صورت گرفته است و کارکنان غیرنظامی را با نظامیان جایگزین کرده اند. از این رو شمار نظامیان آمریکایی افزایش یافته است و آن‌ها طرح بسیار بزرگی دارند که آن، تجزیه عراق برای بار دوم است. این طرح جوزف بایدن است.

الولائی در ادامه افزود بیش از ۳۰ هزار عضو داعش همچنان در مرزهای عراق و سوریه تحت حفاظت و سرپرستی آمریکا هستند که به مناطق داخلی عراق نفوذ می‌کنند.

وی با اشاره به این موضوع گفت: آمریکا همچنان از داعشی‌ها در نوار مرزی بین عراق و سوریه که بیش از ۶۰۰ کیلومتر است، حفاظت می‌کند و بیش از ۳۰ هزار داعشی همچنان تحت سرپرستی آمریکا قرار دارند. من شخصا در نشست با نخست وزیر، برهم صالح و رئیس پارلمان گفته‌ام که آمریکا همچنان از داعشی‌ها حفاظت و سرپرستی می‌کند و آن‌ها به مناطق مختلف عراق نفوذ می‌کنند.

 مردم خشمگین عراق دیروز پس از جنایت اخیر آمریکا در خاک این کشور و شهات دست‌کم ۳۰ نفر از نیروهای مسلح عراقی، به سفارت واشنگتن در بغداد  حمله کردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.