قائم‌مقام جبهه پایداری، ادامه‌دار بودن خواسته‌های FATF را یکی از نکات منفی آن دانست و گفت: FATF توقعات مشخصی از ما ندارد که اگر بپذیریم، مشکلشان با ما حل شود.

لیست توقعات FATF ادامه‌دار خواهد بود/ پنج دروغ درباره پیوستن به لوایح دوقلو

قدس آنلاین: صادق محصولی قائم‌مقام جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش دولت و رسانه‌های حامی آن برای تصویب لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفت: در حال حاضر، ما در لیست سیاه FATF قرار نداریم و این همه تحریم وجود دارد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود پول فلان سرمربی به خاطر FATF منتقل نمی‌شود، دروغی بیش نیست، چرا که ما هنوز در لیست سیاه نیستیم. 

وزیر کشور دولت نهم، مرتبط دانستن تحریم‌های موجود به FATF را دروغ دوم حامیان پیوستن به FATF دانست و گفت: آقایان دولت، پیوستن به FATF را امضا کرده‌اند و جز دو بند، همه مواد آن را دارند اجرا می‌کنند. اگر تحریم‌های موجود به FATF ربط دارد، پس چرا اکنون که همه بندهای آن جز دو بند را اجرای می‌کنیم، تحریمی برداشته نمی‌شود؟

محصولی تصریح کرد: این نکته مهمی است که تحریم‌های موجود هیچ ربطی به FATF ندارد و علّت تحریم‌های کنونی، تحریم‌های ثانویه آمریکا است.

وی، دروغ سوم حامیان پیوستن به FATF را، هشدارهای چین و روسیه به ایران برای تصویب لوایح مرتبط با FATF دانست و گفت: آقایان خودشان سفیر روسیه را دعوت کرده‌اند و با او جلسه گذاشته‌اند، او هم گفته است که شما خودتان رفته‌اید پیوستن به FATF را امضاء کرده‌اید.

عضو ارشد جبهه پایداری ادامه داد: آنچه از سوی سفیر روسیه مطرح شده، «Non Paper» بوده است، نه موضع رسمی دولت روسیه. ضمن اینکه همین جلسه هم به دعوت آقایان دولت بوده است.

محصولی، وعده‌های دولت، پیش از امضای برجام را یادآور شد و گفت: آن زمان، نان و آب مردم را به برجام وصل کردند و گفتند باید چرخ زندگی مردم بچرخد تا سانتریفیوژها هم بچرخد. در نهایت هم نه سانتریفیوژها چرخید نه چرخ زندگی مردم. اکنون هم درباره پیوستن به FATF همان حرف‌ها را می‌گویند. هیچ کدام هم حاضر نیستند تعهد دهند که پیوستن به FATF مشکلات را حل می‌کند.

وزیر اسبق رفاه، ادامه‌دار بودن لیست خواسته‌های FATF را یکی از نکات منفی آن دانست و گفت: اینطور نیست که فکر کنیم FATF یک سری توقعات مشخص از ما دارد و اگر آن‌ها را بپذیریم، مشکل آن‌ها با ما حل می‌شود. بلکه فهرست خواسته‌های آن‌ها به مرور افزایش پیدا می‌کند.

محصولی ادامه داد: در سال‌های اخیر آمریکا بدون هماهنگی با روسیه به‌عنوان یکی از مؤسسان اصلی، یک سری خواسته‌های جدید را در قالب FATF  ابلاغ کرده است. بنابراین فقط بحث پولشویی نیست، بلکه بعداً می‌تواند موارد دیگری را اضافه کند تا با این حربه، جلوی کشورهایی که از لحاظ ایدئولوژیک مخالف استکبار جهانی هستند را بگیرد.

قائم مقام جبهه پایداری با بیان اینکه برخی کشورهای غربی مصوباتی مبنی بر عدم عضویت در کنوانسیون‌های بین‌المللی دارند، اظهار داشت: آن‌ها نمی‌خواهند خود را در قید و بند تعهداتی قرار دهند که مخالف دیدگاه خودشان است و نمی‌توانند اجرا کنند. آقایانی که از کشورهای اروپایی حرف می‌زنند این نمونه‌ها را مطالعه کنند. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.