رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه از توئیت تهدیدآمیز چند ساعت قبل‌تر خود علیه ایران عقب‌نشینی کرد.

دنبال جنگ با ایران نیستیم/رهبر کره شمالی به قولش وفادار است

قدس آنلاین: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه از توئیت تهدیدآمیز چند ساعت قبل خود درباره ایران عقب‌نشینی کرد و گفت دنبال جنگ با ایران نیست. 

ترامپ درباره اعتراضاتی که مقابل سفارت آمریکا در بغداد انجام شد گفت: «مسئله به خوبی مدیریت شد. جنگاوران بزرگ ما فوراً در آنجا حاضر شدند. این ماجرا به بنغازی دیگر تبدیل نخواهد شد. آنها خیلی سریع آمدند.»

وی درباره «جنگ با ایران» گفت: «فکر نمی‌کنم این ایده خوبی برای ایران باشد.  ایران باید بیش از هر کس دیگر خواهان صلح باشد. من صلح را دوست دارم. توقع ندارم این اتفاق [جنگ با ایران] بیفتد.»

ترامپ ساعاتی قبل‌تر در توئیتر نوشته بود: «سفارت آمریکا در عراق ایمن است و چند ساعتی است که در این وضعیت قرار دارد. بسیاری از جنگاوران بزرگ ما، همراه با مهلک‌ترین تجهیزات نظامی موجود در دنیا، فوراً به آنجا فرستاده شدند. تشکر از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق بابت پاسخ سریعشان به ناآرامی‌ها.»

وی در توئیتی دیگر نوشت: «ایران بابت جان‌های از دست‌رفته و خسارت‌های وارد آمده به هر کدام از تأسیسات ما پاسخگو خواهد شد. آنها بهای بسیار سنگینی خواهند پرداخت. این هشدار نیست، تهدید است. سال نو مبارک.»

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش به تهدیدهای «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی هم پاسخ داد. 

کیم بعد از سرزنش آمریکا به دلیل عدم صداقت در گفت‌وگوهای هسته‌ای گفت که کشورش الزامی به توقف آزمایش‌های موشکی خود نخواهد داشت. 

 ترامپ در واکنش گفت: «من رابطه بسیار خوبی با کیم جونگ اون دارم. با خبرم که پیام‌های معینی درباره "هدیه کریسمس" مخابره می‌کند، امیدوارم هدیه کریسمس او یک گلدان زیبا باشد. این چیزی است که دوست دارم، یک گلدان.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت کیم جونگ اون به سخنش وفادار است. 

در روزهای اخیر کره شمالی تهدید کرده در صورتی که آمریکا پیشنهاد تازه‌ای برای باز شدن قفل مذاکرات هسته‌ای ارائه نکند، یک «هدیه کریسمس» برای این کشور خواهد داشت. 

این تهدید باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی شده بود مبنی بر اینکه پیونگ‌یانگ ممکن است به وقفه چندین ماهه بر سر آزمایش موشک‌های قاره‌پیما پایان دهد.  

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.