رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از شناسایی بهترین معدن خاک کائولن کشور در گناباد ‌خبر داد.

شناسایی بهترین معدن خاک کائولن کشور در گناباد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مس‌فروش اظهار داشت: گناباد به لحاظ تخصصی با ظرفیت‌هایی که دارد حداقل در حوزه معدن و صنایع معدنی به استحقاق خودش نرسیده و فاصله جدی با وضعیت مطلوب دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه گناباد از خیلی از شهرهای دیگر شاخصه‌های آن بالاتر است ولی در حوزه معدن و صنایع معدنی به حق خودش نرسیده و باید کاری بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به دلایل محتلف این عقب افتادگی اظهار کرد: دلیل آن این است که بایستی دولت برنامه برای تقویت شرایط حاضر داشته باشد و دلیل دیگر آن بخش خصوصی است که بتواند از اضلاع مختلف سرمایه‌گذاری کند و بتواند زنجیره تولید را انجام و کار را در بازار داخلی و خارجی تقویت کند که در این صورت است که قدرت بیشتری پیدا می‌کند و دولت هم باید بستر را فراهم کند.

مس‌فروش خاطرنشان کرد: گناباد جای فعالیت‌های بیشتر و رشد بهتر را دارد و برنامه برای این شهرستان داریم؛ کارشناسان ما بیشتر به گناباد در جهت تولید و فعالیت‌های بیشتر بخش صنعت گناباد سفر خواهند کرد تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های واحدهای صنعتی، واردات مواد است که بعضی از زمان‌ها یک هفته به طول می‌انجامد که نظر ما این است که نبایستی حتی یکساعت به طول انجامد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: عدم ثبات قوانین یا بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها با توجه به شرایط تغییر می‌کند و این مشکل بخش تولید است و ما در این زمینه مصمم هستیم که کار سرمایه‌گذار را حل و کمک حال او در شرایط تحریم باشیم و ضابطه‌ها را روان‌تر کنیم.

مس‌فروش عنوان کرد: ۱۰ درصد واحدهای تولیدی گناباد نیمه فعال است یعنی ۱۶ واحد تولیدی و  برای طرح‌های بالای ۶۰ درصد برنامه  جدی داریم که راه اندازی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف گناباد در حوزه معادن اظهار داشت: بهترین خاک کائولن کشور در گناباد وجود دارد و وقتی بهترین خاک است بهترین محصول از آن حاصل می‌شود و محصولاتی نظیر چینی بهداشتی و مظروف، سرامیک، کاشی می‌توان تولید کرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.