مسئول اداری مالی دانشگاه پیام‌نور بردسکن گفت: به رغم اینکه دانشگاه پیام نور بردسکن ظرفیت پذیرش ۶۰۰ دانشجو را دارد اما اکنون فقط ۱۲۰ نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیلند و بقیه صندلی‌ها خالی هستند.

۴۸۰ صندلی دانشگاه پیام‌نور بردسکن خالی از دانشجو است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا گلعذار عنوان کرد: گفته می‌شود دانشگاه پیام‌نور بردسکن تعطیل شده است اما این‌طور نیست و این واحد فعالیت خود را با تعداد دانشجویانی هر چند اندک ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: هرچند تاکنون سیاست‌های اصلی برای این دانشگاه اتخاذ  نشده که برای ادامه فعالیت آن مسئولان مرکز چه تصمیمی قرار است، بگیرند اما اگر وضعیت به همین شکل باشد و دانشجوی بیشتری نیاید؛ دانشگاه خود به خود تعطیل می‌شود.

مسئول اداری مالی دانشگاه پیام‌نور بردسکن بیان کرد: از زمان استعفای رئیس دانشگاه پیام‌نور بردسکن این دانشگاه زیر نظر دانشگاه پیام‌نور کاشمر اداره می‌شود، در حال حاضر فقط دو رشته علوم تربیتی و مهندسی کامپیوتر فعال هستند، با ورودی‌های جدید پیش‌بینی می‌شود تعداد دانشجویان به ۱۲۰ نفر برسند.

وی گفت: اگر چه ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور بردسکن بالغ بر ۶۰۰ نفر است اما چون عضو هیئت علمی نداریم مجوز رشته‌های بیشتر داده نمی‌شود و این موجب شده دانشجویی نیز به این دانشگاه نیاید.

گلعذار افزود: هرچند برای جذب هیئت علمی پیگیری‌های بسیاری شد اما اساتید حاضر نیستند به شهر کوچکی همانند بردسکن آمده و مدرک خود را به این دانشگاه بدهند تا به وزارت علوم ارائه دهیم، ترجیح می‌دهند به دانشگاه‌های دیگر در شهرهای بزرگ بروند که درآمدشان بیشتر است و این موجب شده نتوانیم رشته و به تبع آن دانشجوی بیشتری را بگیریم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه پیام‌نور بردسکن در راستای توسعه عدالت آموزشی و در پاسخ به نیازهای آموزشی منطقه سال ۸۶ تاسیس شد و همان زمان هیئت موسس تعهداتی از جمله در اختیار قرار دادن یک وسیله نقلیه، یک قطعه زمین مناسب برای ساختمان دانشگاه و پرداخت ۷۵ میلیون تومان در وجه دانشگاه داده بودند اما در این سال‌ها به هیچکدام از این تعهدات عمل نشده است.

مسئول اداری مالی دانشگاه پیام‌نور بردسکن ادامه داد: در سال ۹۶ ساختمان جدید دانشگاه پیام‌نور در حاشیه جاده بردسکن به خلیل‌آباد در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع در دو طبقه احداث شد؛ که طبقه اول تکمیل و طبقه دوم نیمه کاره مانده است.

وی گفت: تاکنون ۵۰۰ دانشجو از دانشگاه پیام‌نور بردسکن فارغ‌التحصیل شده‌اند، در حال حاضر همه دانشجویان بومی هستند و با توجه به اینکه برخی از آنان کم بضاعتند اگر این دانشگاه تعطیل شود، نخواهند توانست در دانشگاه آزاد به دلیل هزینه‌های بالا ادامه تحصیل دهند و مجبور به انصراف خواهند شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.