رئیس اتحادیه صنایع دستی مشهد گفت: گرانی بنزین، کاهش توان خرید مردم، وضعیت بد اقتصادی، عدم صادرات، گرانی مواد اولیه و ...به شدت این بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

هیچ امیدی به بازار صنایع دستی نیست

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: صادق ابراهیم‌زاده فرشچی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن ابزار نگرانی از وضعیت بوجود آمده در بازار  صنایع دستی گفت: متاسفانه روزهای خیلی بد و سختی را می گذرانیم. تقریبا هیچ خرید و فروشی در بازار صنایع دستی صورت نمی گیرد و همکاران ما کاملا دچار خسارت شده اند و تقریبا همه بیکاراند تا جایی که برای خرج یومیشان از هم کمک می گیرند.الان حتی بهترین مغازه تجاری ما در روز بیش از 45هزار تومان فروش ندارد.

وی ادامه داد: عدم صادرات وگرانی مواد اولیه و ...به شدت این بازار را تحت تاثیر قرار داده است تا جایی که بیش از ۹۰ درصد از کارگاه های تولیدی ما تعطیل شده اند و کلی از همکاران ما در روز برای ابطال پروانه کسب شان به اتحادیه مراجعه می کنند و این جای نگرانی دارد.

فرشچی افزود: کاهش شدید زائران و مسافران عراقی همان اندک معامله ای هم که انجام میشد عملا از بین برده است و همین قضیه باعث شده که در طول این یکسال و نیم تقریبا بازار صادرات مان به ۵ درصد برسد در حالیکه تا پیش از این عراقی ها حاضر بودند تا سه برابر تولیدمان را هم خریداری کنند ولی حالا هیچ خبری از آن بازار پر رونق نیست.

رئیس اتحادیه صنایع دستی مشهد ادامه داد: افزایش قیمت فروش صنایع دستی را که بخش عمده آن مربوط به مواد اولیه است را هم به این وضعیت اضافه کنید ما امسال حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته ایم و اعتراف می کنم که این افزایش هم در عدم اقبال گردشگران و خریداران صنایع دستی بی تاثیر نبوده است.

وی افزود: بعد از پشت سر گذاشتن ایام نوروز ۹۸ همه امید همکاران ما به فروش پاییز و به قولی پاییز بازار بود ولی امسال دراین فصل هم بازار پر رونقی نداشتیم من به هیچ عنوان به وضعیت بازار صنایع دستی خوش بین نیستم ولی با این حال همه همکاران من با امید هنوز دوام آورده اند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.