همدان- معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: سیلاب فروردین ماه امسال با وجود وارد کردن خسارت، اما مشکل و تنش آبی ۶۰۰شهر را رفع کرد.

سیل تنش آبی ۶۰۰ شهر را رفع کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری همدان اسماعیل نجار  در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان گفت: تغییر اقلیم واقعیتی است که باید آن را پذیرفت به گونه ای که در گیلان برف به ارتفاع ۲.۵متر بارید و ۱.۷ سانتیگراد دما افزایش یافته است، بنابراین باید به تغییر نوع بارش، زاویه و پراکنش بارش توجه داشت.

نجار با تاکید بر اینکه باید میزان آمادگی را افزایش داد گفت: کمبود تجهیزات، امکانات و اعتبارات دنبال شد و در این راستا تنها در یک مصوبه سالانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان برای وزارت راه برای خرید ماشین آلات به منظور استفاده از آن در مواقع بحرانی اختصاص یافت.

 وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های موجود از جمله ظرفیت نیروهای مسلح مورد تاکید است.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحراندر خصوص  آمار و اطلاعات ارائه شده در زمینه خسارت سیل گفت: نمی شود بعد از وقوع یک حادثه همه مشکلات جامعه حتی آنهایی که ارتباط به سیل نداشته را رفع کرد بلکه برای ساخت هزاران واحد باید به میزان اعتبار دولت، نیازها، مصالح و زمان توجه داشت.

وی تاکید کرد: مدیریت بحران در زمینه پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض مشکلی ندارد.در زمینه معیشتی نیز درصدد رفع مشکلات و موانع پیش رو تا رسیدن نتیجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.