یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان اینکه دشمن به صورت ویژه به دنبال ایجاد ناامیدی از انقلاب در بین مردم ایران است، گفت: بسیاری از گران‌فروشی‌ها و احتکارها به دلیل کم رنگ شدن فرهنگ ایثار در جامعه است.

گران‌فروشی‌ و احتکار به دلیل کم رنگ شدن فرهنگ ایثار در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان ،آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران با وی، اظهار داشت: دشمن به دنبال ایجاد جدایی و تفرقه بین مردم و نظام است.

وی با تاکید بر اینکه القا کردن ناامیدی در بین مردم از مهمترین توطئه‌های دشمنان نظام است افزود: متاسفانه امروز در بین برخی از افراد جامعه ارزش‌هایی از جمله ایثار، کمک به دیگران، تلاش برای رفع مشکلات جامعه و موارد مختلف دیگر از این قبیل کم‌رنگ شده است.

ناصری تصریح کرد: مصداق این موضوع را می‌توان در قضیه گران شدن دلار و مشکلات اقتصادی در کشور مشاهده کرد؛ زمانی که بسیاری از کارخانه داران و فروشندگان بزرگ به جای اینکه انبارهای خود را برای کنترل قیمت راهی بازار کنند تا اجناس گران نشوند، برعکس اقدام به احتکار برای گران شدن و سود بیشتر کردند.

وی خاطر نشان ساخت: این موضوع خود یک علامت خطر است وامروز همه مسئولان به ویژه روحانیت و پاسداران وظیفه دارند در راستای امیدآفرینی در بین مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها و با جدیت بیشتر قدم بردارند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه بسیج باید بیش از پیش در میان مردم باشد و برای رفع مشکلات مردم به صورت جهادی فعالیت کند گفت: امروز دیگر زمان آن نیست که طرح ارائه کنیم و اگر رد شد، کار را کنار بگذاریم، الان باید اتمام حجت کنیم که اگر طرح را اجرا میکنید که هیچ وگرنه خودمان باید به میدان بیاییم و برای رفع مشکلات مردم کار کنیم.

وی افزود: امروز در برخی از محلات، تشکلات‌های خودجوش و یا در قالب فعالیت‌های بسیجی به وجود آمده که با ایجاد تعاونی‌ها و فروشگاه‌هایی، علاوه بر اینکه اجناس را به صورت مستقیم و ارزان‌تر به دست مردم می‌رسانند، برای افرادی که واقعا بضاعت مالی خرید مایحتاج روزانه خود را ندارند هم رایگان و در قالب جمع‌آوری کمک‌های خیرین کمک‌رسانی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه در بحث کنگره باید سعی کنیم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را درگیر فعالیت‌های کنگره کنیم گفت: استان یزد قریب به چهار هزار شهید دارد که می توان به راحتی در هر مقطع تحصیلی، به ازای هر شهید، یک یا چند دانش‌آموز را مسئول تحقیق در ارتباط با وصیت‌نامه و زندگی‌نامه آن شهید کرد به این ترتیب چندین هزار دانش‌آموز در استان یزد به صورت مستقیم با مباحث مرتبط با شهدا و ایثارگران ارتباط پیدا می‌کنند و این موضوع نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در بین مردم دارد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: طرح‌های کنگره باید به گونه‌ای باشد که در طول مدت برگزاری آن، زمینه‌ای برای ایجاد ارتباط بین مباحث و فعالیت‌های کنگره با اکثریت افراد جامعه فراهم شود

محرومیت‌زدایی مهمترین رویکرد کنگره‌های شهدا در استان‌ها

 مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران هم در این دیدار  رویکرد کنگره‌های شهدا در استان‌ها را محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان اعلام کرد و اظهار داشت: اگر بتوانیم روحیه ایثار، شجاعت، فداکاری، شهادت، وحدت، خودباوری و سایر ویژگی‌های بارز این دوران را به نسل جدید منتقل کنیم، در بسیاری از عرصه‌ها موفقیت‌های بزرگی به دست می‌آید چرا که دشمن بیش از موشک‌ها و پیشرفت‌های اقتصادی، از چنین روحیه‌هایی می‌ترسد

سردار احمد حق طلب افزود: تلاش ما این است که انتظارات حضرت آقا در ارتباط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را محقق کنیم و بتوانیم به گونه‌ای فعالیت کنیم که فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار و بزرگی در تمام استان‌ها انجام شود.

وی ادادمه داد: الحمدالله با توجه به برگزاری کنگره‌های متعدد در استان‌های مختلف، امروز تجربه بسیار خوبی در این عرصه داریم و می‌توان انتظار داشت که کنگره یزد یکی از بهترین کنگره‌ها برگزار شود.

حق‌طلب رویکرد فعلی کنگره‌های ملی شهدا در استان‌ها را محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان دانست و افزود: از چند سال قبل تاکنون با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که گریبان‌گیر مردم شده، رویکرد کنگره‌های شهدا، محرومیت‌زدایی از مردم است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.