به دنبال تهدیدهای جدید کره شمالی، آمریکا مجددا هواپیماهای جاسوسی خود را بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورد.

پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز کره همزمان با تهدیدات کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به دنبال تهدیدهای «کیم‌جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، هواپیماهای جاسوسی آمریکا روز چهارشنبه و با آغاز سال نو میلادی بر فراز آسمان شبه‌جزیره کره پرواز کردند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، یک فروند هواپیمای «ریوت جوینت RC-135W» نیروی هوایی آمریکا در ساعت 8:25 صبح (به وقت محلی) از پایگاه هوایی «کادنا» ژاپن برای انجام ماموریتی در دریای شرقی، پرواز کرد؛ در حالی که هواپیمای « EP-3E» نیروی دریایی آمریکا نیز در ارتفاع 25 هزار پایی پیرامون آسمان کره جنوبی پرواز کرد.

کیم گفته بود، در صورتی که آمریکا پیشنهاد تازه‌ای برای باز شدن قفل مذاکرات هسته‌ای ارائه نکند، یک «هدیه کریسمس» برای این کشور خواهد داشت. آمریکا نیز از زمان هشدار پیونگ‌یانگ در ماه گذشته نظارت دقیقی را بر روی کره شمالی دارد.

این تهدید باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی شده بود مبنی بر اینکه پیونگ‌یانگ ممکن است به وقفه چندین ماهه بر سر آزمایش موشک‌های قاره‌پیما پایان دهد. 

گفت‌وگوهای هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان کیم و «دونالد ترامپ» در هانوی در آغاز سال جاری میلادی به بن‌بست برخورد.

پیونگ‌یانگ خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته‌ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم‌ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای منوط کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.