اختتامیه اولین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «گام دوم» با مشارکت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «گام دوم» در مشهد

به گزارش قدس انلاین، آیین پایانی جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم همراه با تقدیر از برگزیدگان جشنواره با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان برجسته کشور، پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲ در سالن اصلی تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) واقع در بوستان بزرگ ملت مشهد برپا خواهد شد.
همچنین ۱۱ نمایشنامه منتخب از ۵۹ اثری که به مرحله دوم این جشنواره راه یافته در اختیار گروه‌های برگزیده تئاتر این شهر مقدس قرار گرفته است. خوانش این آثار از بعدازظهر دوشنبه ۹ دی ماه در سالن استاد حسین نوری حوزه هنری خراسان رضوی در بلوار هاشمیه مشهد، حد فاصل هاشمیه ۲۰ و ۲۲ آغاز شده است.
نشستی نیز با عنوان «جایگاه اقتباس در ادبیات نمایشی ایران» با حضور نصرالله قادری، نادر برهانی‌مرند و سعید تشکری بعدازظهر چهارشنبه ۱۱ دی سال جاری در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌شود.
با انتشار و توزیع نمایشنامه‌های جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم پس از پایان جشنواره و معرفی آثار برگزیده آن، مجموعه‌ای از آثار نمایشی که بر مبنای ادبیات فاخر انقلاب، اسلام و ادبیات مقاومت جهان تولید شده است، به روی صحنه تئاتر کشور خواهد رفت.
این جشنواره به همت انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی و با حمایت و مشارکت نهادهای مختلف مانند مرکز هنرهای نمایشی کشور، انجمن نمایش کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، حوزه هنری خراسان رضوی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، در سه بخش صحنه‌ای، نوجوان و خیابانی برگزار شده است.
حمایت از تولید متون نمایشی ملی، اقتباس از کتب ادبیات ایران و جهان، بهره‌گیری از ابزار نمایش در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی و همچنین کشف استعدادهای متعهد و جوان، اهداف برگزاری این جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی به شمار می‌رود.

منبع: استان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.