ایلام - مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «گلال» به منظور تامین آب صنعت پتروشیمی و گاز استان در آینده ای نزدیک با حضور رئیس جمهور آبگیری می شود.

سد«گلال» ایلام با حضور رئیس جمهور آبگیری می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی پوراحمد امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: آب منطقه ای در سه محور تأمین و عرضه آب، احداث سد و احداث شبکه اصلی زهکشی فعالیت دارد.

 وی با اشاره به اینکه هرگونه برداشت آب از رودخانه ها، چشمه ها و ... با صدور مجوز از طرف  شرکت آب منطقه ای صورت می گیرد، افزود: در استان ۱۵ رودخانه دائم وجود دارد که برای هر کدام از آنها از سوی امور آب استان برنامه ریزی برای استفاده از آنها انجام شده است ...

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ایلام با بیان اینکه کار مطالعه ۶ سد در استان در دست بررسی است، یادآور شد: در حال حاضر سه سد دویرج برای استفاده در بخش کشاورزی، سد ایلام برای استفاده در تامین آب شرب شهر ایلام و سد کنگر برای استفاده در بخش کشاورزی استان فعال است.

پوراحمد گفت: علاوه بر این سدها، ۳ سد دیگر شامل میمه، سیکان و کنجانچم در دست ساخت و سدهای چناره و گدارخوش در آینده اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کل مخازن سد های استان در سال ۹۲ ۷۲ میلیون متر مکعب بوده است، افزود: در حاضر این ظرفیت در استان به ۲۹۷ میلیون منر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام با اشاره به سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید در بخش آب در استان اشاره کرد و عنوان یادآور شد: سد و شبکه دویرج دهلران، سد و شبکه آبیاری کنگیر ایوان، کانال اصلی شبکه آبیاری و زهکشی عین خوش، طرح آبرسانی آب شرب به ایوان از جمله پروژه‌های افتتاحی در این مدت است.  

پوراحمد بیان داشت: تا پایان سال ۹۲ سطح شبکه‌های مدرن آبیاری و زهکشی استان ۴۴ هزار هکتار بود که این میزان در دولت تدبیر و امید با افزایش دو برابری به ۸۴ هزار هکتار رسیده است.   به گفته وی، با تکمیل برنامه‌های در دست اقدام شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام این میزان از شبکه‌های آبیاری و زهکشی به حدود ۱۳۰ هزار هکتار تا پایان دولت یازدهم خواهد رسید.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.