رییس مرکز حراست و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت راه وشهرسازی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت:‌ خراسان رضوی جزو استان های پیشتاز در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است.

خراسان رضوی از استان های پیشتاز در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسینی در این مراسم که در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد، اظهارداشت: همواره استان خراسان رضوی همگام و همراه با سیاست های کلان وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه های ملی پیشتاز بوده و خوشبختانه در لایحه بودجه سال ۹۹ نیز ده ها ردیف بودجه ای جهت آغاز پروژه های عمرانی جدید و نیز تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته در حوزه ای ریلی، هوایی، جاده ای، بزرگراهی و مسکن اختصاص داده شده است که نشان دهنده توجه ویژه دولت و وزارت راه و شهرسازی به این استان به عنوان پایتخت معنوی کشور می باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی، رییس مرکز حراست و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت راه وشهرسازی در ادامه به دومین سیاست مهم وزارت راه و شهرسازی در خصوص بحث ساماندهی حاشیه نشینی در کلان شهر مشهد اشاره کرد و گفت: اولین گام در این زمینه آزادسازی ۸۰ هکتار زمین ،‌ برای اجرای سریع طرح های مورد نظر وزارت راه و شهرسازی در بحث نوسازی بافت های فرسوده است.

در ادامه محمدرضا اخوان عبداللهیان ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد دوران مدیریت خود، گفت:‌در حال حاضر عمده کارگاه های پروژه های راهسازی استان همچون محور شادمهر - کاشمر، محور سرخس،‌ محور درگز - دوغایی و آزاد راه حرم تا حرم فعال است و در بحث شهرسازی طرح تفصیلی مشهد در دست اقدام است که امید است با همکاری مجموعه مدیران استان این طرح نیز هرچه سریعتر به اجرا در آید. همچنین در زمینه طرح اقدام ملی مسکن، ۵۰ درصد زمین های مورد نیاز تامین شده است. 

همچنین در این مراسم قدرت الله ابک با اشاره به تاکیدات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ بازآفرینی شهری، تامین زیرساخت های مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن و تعامل با مسوولان استان و ارتباط نزدیک با شهرداران، سه حوزه مورد تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در تفویض اختیار به اینجانب بوده است که در همین راستا تلاش میکنیم تا با کمک مجموعه مدیران استان و نیز پرسنل خدوم راه و شهرسازی استان، سیاست های ابلاغی ایشان را بیش از پیش مدنظر قرار داده و گامی هرچند کوچک در خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برداریم .

گفتنی است، پیش از این، «محمدرضا اخوان عبداللهیان» سکان هدایت راه وشهرسازی استان خراسان رضوی را در دست داشت که در انتهای جلسه از زحمات ایشان تقدیر و در ادامه با حکم محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی، «قدرت الله ابک» به‌عنوان مدیرکل جدید راه وشهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان خراسان رضوی معرفی و منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.