معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پیگیری مطالبات هشت هزار پرستار شاغل در مراکز و بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: بخشی از معوقات پرستاران تا پایان هفته آینده پرداخت خواهد شد.

مطالبات هشت هزار پرستار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال پیگیری است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر شاپور بدیعی  افزود: در حال‌حاضر پرداخت کارانه پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴ ماه تاخیر دارد که پرداخت این مطالبات در گرو پرداخت بدهی‌های سازمانهای بیمه‌گر به این دانشگاه است.
وی اضافه کرد: پرداخت مطالبات مراکز درمانی و بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاخیر بیش از یک سال از سوی سازمانهای بیمه‌گر مواجه است و میزان بدهی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با این حال طبق پیگیریهای انجام شده به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بناست دو ماه از معوقات کارانه پرستاران شاغل در این دانشگاه پرداخت شود.
بدیعی با بیان اینکه تاکنون  ۱۸ جلسه برای پیگیری مطالبات پرستاران با حضور نمایندگن پرستاری و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده است افزود: اختصاص صبحانه کاری به پرستاران، تخصیص کارت هدیه برای روز پرستار،  بررسی مشکلات سامانه قاصدک (نظام پرداخت)، حذف اضافه کار اجباری و جذب نیروی پرستاری در بیمارستان امدادی به طور آزمایشی از اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: گویا اقدامات و پیگیریهای انجام شده در زمینه مطالبات پرستاران توسط نمایندگان گروههای پرستاری به خوبی انعکاس نیافته است و از سوی دیگر پرستاران بدانند که مسوولان دانشگاه تنها می توانند مطالباتی را که در حیطه اختیارات دانشگاه است پیگیری کنند اما برخی از مطالبات باید در سطح ملی رسیدگی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شرایط کشور خاص است و ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم گفت: باید همه مشکلات را درک کنند و از طریق مفاهمه و گفت‌ وگو مشکلات حل شود و  اجازه سوء استفاده به بیگانگان را ندهیم.

صبح امروز همزمان با روز پرستار جمعی از پرستاران مشهدی برای پیگیری مطالباتشان به استانداری خراسان رضوی مراجعه کردند.
هم اکنون ۱۳ هزار نفر به عنوان کادر پرستاری خراسان رضوی در مشاغل کارشناس پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، فوریتهای پزشکی، بهیار و کمک پرستار به خدمت مشغولند.  
هشت هزار نفر از این تعداد پرستار در بخش دولتی و بقیه آنها در بیمارستانها و مراکز درمانی خصوصی خدمت می کنند.
با این حال دو هزار و ۵۰۰ پست خالی پرستاری هم اینک در چارت سازمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارد و بر این اساس حوزه اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزار نفر کمبود پرستار دارد.
در چارچوب استانداردها به ازای هر یک دستگاه تخت بیمارستانی باید ۱.۷ نیروی پرستاری فعال باشد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی بر عهده دارد و بقیه جمعیت این استان زیر پوشش خدمات پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، گناباد، سبزوار، نیشابور و تربت جام هستند.
منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.