عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها هنوز در پیچ و خم مراحل اولیه جبران خسارات برجام هستند، گفت: هیچ گشایشی هنوز در برجام صورت نگرفته لذا ایران با قاطعیت گام پنجم کاهش تعهدات را بر می‌دارد.

گشایشی از طرف اروپایی‌ها در برجام صورت نگرفته است/ گام پنجم کاهش تعهدات با قاطعیت برداشته شود

قدس آنلاین: مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، با اشاره به برجام و رفتار اروپایی‎ها گفت: اروپایی‌ها در تعهدات برجامی ضعیف عمل کردند، به همین جهت جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از هدر رفت زمان و عمل به تعهدات گام هایی را از مراحل ساده به سخت آغاز کرد. در مراحل اولیه مکانیزم مالی تعریف و سپس بر هماهنگی بین دستگاه‌ها تاکید شد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه اروپایی‌ها هنوز به دنبال تعبیه مراحل اول هستند، در واقع هیچ گشایشی صورت نگرفته است. بنابراین ایران در گام پنجم بر اساس منافع ملی مسیر کاهش تعهدات برجام را ادامه می‌دهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قطعا همه مسائل و ملاحظات را در نظر می‌گیرد. خروج از برجام یا توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و غیره از جمله راه‌های پیش رو است که بنابر شرایط کشور و رفتار طرف‌های مقابل در گام پنجم اجرا می‌شود.

گودرزی یادآور شد: رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین نیز پیام خوبی داشت به ویژه اینکه برای اولین بار چنین مانوری مشترکی انجام شد. این مانور بیش از پیش همراهی روسیه و چین با مواضع جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: مبنای مانور مشترک حفاظت از امنیت دریا است. این رزمایش همچنین نشان داد هیچ متغیر ناامن سازی اجازه ورود به دریاهای ما را ندارد و تجارت بین این کشوها تسهیل می‌شود هرچند اروپا و آمریکا در برجام بدعهدی کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجارات ایران با برخی کشورها به دلیل شرایط برجام دچار مشکل شده است، گفت: با این وجود رزمایش دریایی مشترک نشان از حمایت روسیه و چین داشت، امیدواریم اروپایی‌های طرف برجام به زودی اقدام عملی را از خود نشان دهند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.