سنندج- شهرداری مریوان به دلیل عقب افتادن ۶ ماه حقوق و مزایای پرسنل و کارگران خود این روزها با مشکل جدی دست‌به‌گریبان شده است.

شهرداری مریوان در چاله بدهی/ پاکبانان دست از کار کشیدند

قدس آنلاین-گروه استان ها:کارگران شهرداری که در ۶ ماه گذشته حقوقی دریافت نکردند طی روزهای گذشته به نشانه اعتراض زباله‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری نکردند تا شاید بتوانند حق خود را دریافت کنند.

متأسفانه انباشت زباله در برخی کوچه‌ها و معابر شهری باعث زشت شدن چهره شهر توریستی و گردشگری مریوان شده است اما کارگران که به قول خودشان راهی برای رساندن حرفشان به مسئولان را پیدا نکردند سعی کردند تا بدین‌وسیله اعتراض خود را اعلام کرده و خواستار دریافت حقوق ۶ ماه عقب‌مانده خود شوند.

حساب‌های شهرداری مسدود است

سرپرست شهرداری مریوان در پاسخ به اینکه چرا تاکنون نسبت به پرداخت حقوق کارگران اقدام نشده است ابراز می‌کند: از ۱۱ آذر امسال که مسئولیت شهرداری مریوان را عهده‌دار شدم پنج روز بعد حقوق یک ماه پرسنل و کارگران شهرداری را پرداخت کردم اما در ۱۸ آذرماه حساب‌های شهرداری با حکم مقام قضایی مسدود شد لذا امکان برداشت و پرداخت مطالبات کارگران وجود ندارد.

محمد صالح ایومن  اضافه کرد: در این مدت از طریق مراجع قضایی پیگیر حل مشکل محکومیت شهرداری بودیم و امیدواریم در روزهای آینده مشکل محکومیت شهرداری برطرف و حساب شهرداری رفع مسدودی شود تا بتوانیم هزینه‌ها و حقوق پرسنل شهرداری را از این محل پرداخت کنیم.

وی بیان می‌کند: اعتراض حق قانونی این قشر است چون ۶ ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

بدهی به ارث رسیده

ایومن بابیان اینکه محکومیت شهرداری مریوان ۱۰۰ میلیارد ریال است، گفت: در مدتی که حساب شهرداری مسدود شده ۱۰ میلیارد ریال از حساب شهرداری بابت این محکومیت قضایی برداشت‌شده است.

وی افزود: متأسفانه در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی به‌ناحق شهرداری و شورای اسلامی شهر را موردانتقاد شدید قرار داده و بدون آنکه واقعیت موضوع را بیان کنند افکار عمومی را علیه مسئولین شهرداری تحریک می‌کنند.

وی تأکید کرد: بسیاری از شهروندان از محکومیت قضایی ۱۰۰ میلیارد ریالی شهرداری مریوان که مربوط به دوره‌های قبل است، اطلاعی ندارند و عدم پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری را ناشی از ضعف مدیریت و بی‌توجهی مسئولان می‌دانند.

ایومن یادآور شد: واقعیت امر مسدود بودن حساب شهرداری مریوان است و تا زمانی که حساب شهرداری مسدود باشد اجازه برداشت از حساب و پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و کارکنان را نداریم.

انبوه بدهی

سرپرست شهرداری مریوان یادآور شد: شهرداری مریوان اکنون ۵۶۰ میلیارد ریال بدهی معوقه دارد که ۲۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به حقوق و مزایاست و مابقی مربوط به سایر بدهی‌های شهرداری نظیر بیمه تأمین اجتماعی، دارایی‌های اشخاص، محکومیت‌های قضایی و موارد دیگر است.

وی افزود: در طی ۲ ماه گذشته ۲۵ میلیارد ریال پرداخت‌شده که ۱۲ میلیارد ریال آن مربوط به حقوق و مزایای معوقه و مابقی نیز مربوط به برداشت از حساب بابت محکومیت قضایی شهرداری است.

ایومن گفت: ۵۰ میلیارد ریال از بدهی‌های شهرداری مربوط به‌اضافه کاری معوقه سال‌های ۹۶ و ۹۷ کارگران است ضمن اینکه از حقوق و مزایای سال جاری نیز سه ماه آن پرداخت‌شده است.

دخل‌وخرج نمی‌خواند

به گفته وی، ۱۳۰ نفر از کارگران شهرداری مریوان در طول سال مشغول جمع‌آوری زباله هستند که حقوق و مزایای این تعداد افراد به‌غیراز هزینه ماشین‌آلات شهرداری ۷۰ میلیارد ریال است البته حقوق و مزایای آن‌ها باید از محل پرداخت عوارض جمع‌آوری پرداخت شود که درآمدها جوابگوی هزینه‌ها نیست.

سرپرست شهرداری مریوان گفت: افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر از معضلات مهم مریوان است چون مالکان از پرداخت عوارض و حقوق شهرداری گریزان هستند و همین امر موجب ایجاد مشکلاتی برای تأمین اعتبار و درآمد شهرداری است.

وی با انتقاد از ادارات خدمات رسان گفت: متأسفانه ادارات خدمات رسان در هنگام واگذاری انشعاب به این مشترکین همکاری لازم را با شهرداری ندارند درصورتی‌که اگر این ادارات خدمات رسان برای واگذاری انشعاب از شهرداری استعلام بگیرند شهرداری نیز به‌راحتی می‌تواند هزینه عوارض نوسازی و ساخت‌وساز را از مالکان آن‌ها اخذ کند.

سرپرست شهرداری مریوان بابیان اینکه سالانه حداقل ۷۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری زباله سطح شهر هزینه می‌شود، گفت: پرداخت عوارض پسماند و نوسازی در شهر مریوان تنها ۷ درصد است که این میزان به‌هیچ‌وجه جوابگوی هزینه جمع‌آوری نیست درحالی‌که در دیگر شهرهای استان پرداخت عوارض پسماند و نوسازی بعضاً تا ۹۳ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.