در حالی که از دو هفته قبل اعتصابات در فرانسه باعث فلج شدن سیستم حمل و نقل این کشور شده است، یک اتحادیه بزرگ فرانسوی خواستار اعتصابات بیشتر در ماه جاری شد.

اتحادیه‌های فرانسوی خواستار اعتصابات سراسری بیشتر شدند

قدس آنلاین؛ اتحادیه سرسخت CGT (کنفدراسیون عمومی کار) در فرانسه روز چهارشنبه خواستار اعتصابات بیشتر در این کشور در ماه ژانویه ۲۰۲۰ شد. 

براساس گزارش رویترز، این فراخوان در حالیست که پس از دو هفته اعتصابات سراسری اتحادیه‌های کاری و تجاری در فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور اخیرا قول داد که سیستم بازنشستگی جدید خود را بازبینی کند.

ماکرون در سخنرانی خود در روز سه شنبه به مناسبت آغاز سال نو میلادی گفت انتظار دارد دولت سریعا راهی برای مصالحه با اتحادیه‌ها در زمینه اصلاحات جدید پیدا کند با این حال قرار نیست از اصول اساسی این طرح عقب نشینی کامل صورت بگیرد. 

اتحادیه های کارگری فرانسه کنار گذاشته شدن کامل سیستم جدید بازنشستگی را خواستارند. اعتراض به طرح ماکرون از چند هفته پیش موجب اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل این کشور شده است. این اعتصاب‌ها که طولانی‌ترین وقفه در بخش حمل و نقل این کشور از اواسط دهه هشتاد میلادی در این کشور را موجب شده، یک آزمون مهم در باره توانایی‌های ماکرون در اجرای تعهداتش در ایجاد اصلاحات در فرانسه بعد از به روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ به حساب می آید.

یکی از بندهای اصلی این سیستم افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۵ سال است. ماکرون همچنین در صدد است که در قانون جدید حقوق ماهیانه کارگران بازنشسته را کاهش دهد.

«فیلیپ ماتینزم رئیس اتحادیه CGT در مصاحبه با شبکه تلویزیونی BFM با اشاره به سخنرانی ماکرون گفت: «این سخنان را من هزار بار شنیده‌ام. من هنوز هیچ چیز جدیدی در موضع دولت ندیده‌ام. سیگنالهای هشدار دهنده ما باید بلندتر باشد و نیاز به اعتصاب در همه جا داریم.»

مارتینز همچنین اعلام کرد که قرار است در یک نشست میان اتحادیه ها با دولت در روز هفتم ژانویه شرکت کند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.