مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به تعطیلی‌های اخیر مدارس، برنامه امتحانی دانش‌آموزان تغییری نکرده است. اگر در روزهای آتی اتفاقی بیفتد، قطعاً سلامتی دانش‌آموزان مدنظر خواهد گرفت و مدارس تعطیل خواهد شد.

برنامه امتحانی دانش‌آموزان تغییری نکرده/جبران کمبود ساعات آموزشی در پنج‌شنبه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده اظهار کرد: ما نمی‌توانیم در کلیات تقویم آموزشی آموزش‌وپرورش تغییری ایجاد کنیم. باید ابتدا و انتهای سال تحصیلی را رعایت کنیم.

وی افزود: زمان از دست رفته به دلیل تعطیلی‌های مدارس سطح استان، به مدیران مدارس اعلام شده که در ساعات آموزشی خود جبران کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی عنوان کرد: بخشی از جبرانات انجام شده و بخش دیگر آن نیز جبران خواهد شد.

خدابنده بیان کرد: به جبران این تعطیلات اضطراری، در طول هفته و در برخی از روزها دانش‌آموزان یک ساعت بیشتر در مدارس می‌مانند یا در تعطیلات پنجشنبه مدارس روزهای تعطیل را جبران می‌کنند. این برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است که دانش‌آموزان متضرر نشوند و عقب‌افتادگی درسی آن‌ها جبران شود.

وی با بیان اینکه «برنامه امتحانی دانش‌آموزان تغییری نکرده است»، خاطرنشان کرد: امتحانات نهایی که به صورت کشوری انجام می‌شود، بر اساس زمان‌بندی قبلی خود برگزار خواهد شد و امتحانات نوبت اول داخلی نیز در دست معلمان و مدیر مدرسه است که براساس زمان‌بندی که به دانش‌آموزان هر مدرسه گفته می‌شود، برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تاکیدکرد: بیشتر مقاطعی که اخیراً تعطیل شده‌اند، ابتدایی بوده‌اند. بچه‌های ابتدایی امتحان‌های منظم به شکل بچه‌های متوسطه ندارند اما با این حال باید ساعات آموزشی لغوشده، جبران شود. در پایه متوسطه تنها چندروز تعطیل بوده‌ است که به مدیران مدرسه گفته‌ایم این ساعات آموزشی را جبران کنند.

خدابنده با اشاره به اینکه «کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیم بر تعطیل‌کردن مدارس کرد»، اظهار کرد: این کمیته اگر شرایطی را به گونه‌ای ببیند که هوا برای سلامت دانش‌آموزان و همکاران مضر است در آن شرایط اعلام تعطیلی می‌کند. در حال حاضر وضعیت جوی به‌گونه‌ای نیست که مدارس تعطیل شوند.

وی افزود: اگر در روزهای آتی اتفاقی بیفتد، قطعاً سلامتی دانش‌آموزان را مدنظر خواهد گرفت و مدارس تعطیل خواهد شد.   

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.